شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه فرارو

باستان شناسان در جایی که در گذشته پایه فواره بود، آثاری از جمله 26 سنجاق برنزی لباس، یک دستبند، دو مارپیچ فلزی، یک دندان حیوان، مهره‌های کهربا و بیش از 70 ظرف سرامیکی کشف کردند. باستان شناسان معتقدند که کشف چنین وسایلی در این چاه، آن را از سایر چاه‌های کشف شده در این محل متمایز می‌کند.

خبرگزاری مهر

یکی از باستان شناسان محوطه‌های تاریخی سد چمشیر پس از پایان مطالعات خود می‌گوید نهایت تاریخی که می توانم برای کارگاه سفالگری تعیین کنم سلجوقی است.

وب‌گاه فرارو

فاضل، معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر نیز با بیان این‌که آبگیری سد چم‌شیر از هفته دیگر آغاز خواهد شد بیان کرد: کاوش این تپه با توجه به تراز آن با تأخیر زیر آب می‌رود بنابراین تا آن زمان، برای تکمیل مطالعات و کاوش فرصت وجود دارد.

خبرگزاری مهر

معاون اجرایی کارگاه سد چمشیر گفت: پژوهشکده باستان شناسی سال 90 در نامه‌ای صراحتاً مجوز آبگیری سد را داده بود.

وب‌گاه 55 آنلاین

جسد زنجیرشده‌ای که به تازگی در محوطه یک صومعه باستانی پیدا شده، نه زندانی بوده است و نه اسیر جنگی؛ بلکه راهبی مسیحی بوده که زندگی را با تحمل سخت‌ترین ریاضت‌ها به سر می‌برده است....

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجسمه چوبی در مصر باستان، یک اثر هنری فوق‌العاده واقعی است که باور مصنوعی بودن آن تقریبا غیرممکن است.

وب‌گاه عصر ایران

وب‌گاه گسترش

اوایل سال 2022 باستان شناسان خبر از یک کشف ترسناک دادند.

وب‌گاه عصر ایران

باستان شناسان این ابزارهای سنگی را در حفاری‌های تابستانی در محوطه «کوپرز فیلد» بین سال‌های 2012 تا 2017 کشف کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

باستان شناسان 14 شیء نوک‌تیز را در محوطه باستان‌شناسی «کوپرز فیلد» واقع در غرب ایالت «آیداهو» کشف کردند که قدمتشان به 13200 تا 16000 سال پیش بازمی‌گردد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: از فیلم‌های جدید مارتین اسکورسیزی و کریستوفر نولان تا قسمت جدید فیلم‌های ترسناک «جن‌گیر» و «جیغ» و دنباله فیلم‌های اکشن چون «ایندیانن جونز» و «ماموریت غیرممکن»؛ بخشی از فهرست جذاب فیلم‌های رو به اکران سینمای جهان را در سال 2023 تشکیل می‌دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خنجر فضایی توسط یک حاکم خارجی به پدربزرگ توت‌عنخ‌امون داده شده بود.

وب‌گاه عصر ایران

ظاهرا این خنجر توسط یک حاکم خارجی به پدربزرگ توت‌عنخ‌امون داده شده بود.

وب‌گاه فرارو

تحقیقات باستان شناسی جدید نشان می‌دهند که آبجویی حاوی مواد توهم زا ممکن است به حاکمان یک امپراتوری باستانی و پیش از اینکا‌ها در آمریکای جنوبی کمک کرده باشد تا حدود 400 سال قدرت را حفظ کنند.

وب‌گاه فرارو

تصاویر اشعه ایکس گرفته شده از خنجر فرعون توت‌عنخ‌امون نشان داد که این سلاح از یک نوع فلز فضایی (برگرفته از یک شهاب سنگ) ساخته شده است.

وب‌گاه فرارو

کتیبه‌های سلطنتی آشوری اغلب بر جنبه خشونت آمیز امپراتوری آن زمان تاکید کرده‌اند مانند زمانی که آشوربانیپال گزارش می‌دهد که او یک شورشی را در قلعه نینوا به همراه یک خرس و یک سگ با زنجیر بسته بود. با این وجود، به همان اندازه نیز در آن زمان در آنجا بازارها، صنعتگران، فالگیر‌ها و جشن‌ها وجود و حضور داشتند و در فعال و در جریان بودند.