یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه فرارو

تعداد زیادی از زیباترین روستاهای ایران در دامنه کوه‌های بلند و روی زمین‌های شیب دار ساخته شده‌اند.

وب‌گاه 55 آنلاین

کشف بقایای یک خانه مسکونی هزاره چهارم پیش از میلاد در تپه‌های جهانی سیلک

وب‌گاه فرارو

رئیس کل موزه ملی ایران گفت: کاوش‌ها در این مرحله منجر به کشف بقایای یک منزل مسکونی مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد در تپه‌های جهانی سیلک کاشان شد که خیلی فرسوده است و در روز‌های آینده سراغ لایه‌های پایین‌تر تپه‌های جنوبی سیلک می‌رویم که احتمالاً مربوط به پنج هزار و 500 تا شش هزار سال پیش است.

وب‌گاه عصر ایران

سال گذشته در همین منطقه، بقایای اسکلت مردی ثروتمند و برده‌اش پیدا شد که ظاهراً تلاش می‌کردند تا از مرگ بگریزند.

وب‌گاه عصر ایران

بسیاری از عجیب‌ترین مومیایی‌های دنیا در آمریکای جنوبی و آسیا پیدا شده‌اند که به 10 مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در اطراف تبریز نیز مکان‌های دیدنی متعددی وجود دارد. منطقه کوهستانی آذربایجان جنوبی مناظر خیره کننده و سفرهای عالی را در میان قلعه‌ها، مسیرهای صخره‌ای و روستاهای دورافتاده ارائه می‌دهد.

خبرگزاری مهر

تهدید و برخورد با مسافران ایرانی بلغارستان، افزایش 40 درصدی گردشگری داخلی بعد از کرونا، انتقاد مدیران پایگاههای میراثی از وضعیت موجود خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

وب‌گاه گسترش

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه‌اندازی 35 موزه جدید خبر داد و گفت: در 11 ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی به ایران آماده‌اند و این تعداد در حال افزایش است.

خبرگزاری دانا

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه‌اندازی 35 موزه جدید خبر داد و گفت: در 11 ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی به ایران آماده‌اند و این تعداد در حال افزایش است.

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی از افزایش 40 درصدی گردشگری داخلی در دوران پس از کرونا خبر داد و گفت: بعد از انقلاب معماری قابل قبولی نداریم. مثلا کنار تئاتر شهر مسجدی ساخته شده که هیچ المان معماری ندارد.

وب‌گاه عصر ایران

بزرگترین هرم مصر، از 2.3 میلیون بلوک سنگی ساخته شده که وزن هر کدام بین 2.5 تا 16 تن است. پژوهشگران، تاریخ ساخت این هرم بزرگ را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می‌دهند.

وب‌گاه عصر ایران

پیتر جیمز، مهندسی که وظیفه بررسی پوشش بیرونی هرم خمیده را برعهده داشت، یک تئوری جدیدتر در مورد اینکه چرا ساخت و ساز هرم متوقف شده را ارائه داده است.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌اندازی مرحله نخست گردشگری شهر زیرزمینی سامن همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: افتتاح شهر زیرزمینی سامن یکی از مطالبات مهم مردم و رسانه‌ها بود که به زودی محقق خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: باراک اوباما به همراه همسرش برای معرفی یک مستند جدید به جشنواره فیلم‌های آفریقایی - آمریکایی «مارتاز وین یارد» رفت.

خبرگزاری دانا

اقدام غیرقانونی مدیرکل منصوب دولت روحانی صرفا تداوم بی اعتمادی به دولت را در کردستان تشدید می کند. با آنکه انتظار می رفت پس از سفر ریاست محترم جمهوری مدیران دولت قبل جابجا شوند، هنوز تعدادی از آنان بر پیکر نحیف کردستان زخم می پاشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که قدمت ویروس تبخال به 5 هزار سال قبل باز می گردد.