یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با هدف تقویت اقدامات پیشگیرانه و مقابله با قاچاقچیان و مجرمان نیازمند اختصاص ردیف بودجه مشخص برای کاوش‌های ضروری در شهرستان گرمی مغان هستیم.

وب‌گاه تابناک

در بخشی از نامه‌ی باستان شناسان خطاب به قالیباف آمده است: تنها یک نگاه گذرا به طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» از جانب هر دانش‌آموخته باستان‌شناسی کافی‌ست تا روشن سازد که تهیه‌کنندگان طرح یادشده، از بدیهیات و الفبای رشته باستان‌شناسی بی‌اطلاع بوده‌اند.

خبرگزاری مهر

طرحی در مجلس مطرح شده که براساس آن هر کسی می تواند دوره کوتاه مدت کاوش باستانی بگذراند و مجوز حفاری بگیرد همچنین افراد خارجی به راحتی آثار کشف شده را خریده و از ایران خارج کنند!

وب‌گاه 55 آنلاین

پیاز منبع فراوانی از کوئرستین است. کوئرستین، رشد سلول های سرطانی ریه را کاهش می دهد. تقریباً هر غذایی با استفاده از پیاز تهیه می شود. مقداری بسیار کمی پیاز همراه با سایر ادویه ها به بهتر شدن طعم غذا کمک می کند. شاید غذای بدون پیاز قابل تصور نباشد.

خبرگزاری مهر

کوروش روستایی یکی از باستان شناسان با سابقه به عنوان رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی معرفی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داشتن مکان های باستانی، شهرهای قدیمی، طبیعت سبز و جنگل های بکر از دیگر جلوه های آنتالیا است.

وب‌گاه میدل ایست نیوز

باستان شناسان مصری، تعدادی گور و گواهی فوت، یک برج آجری و بقایای معبدی مربوط به دوره بطلمیوس را در جنوب قاهره کشف کردند. نوشته کشف چندین اثر باستانی مصر باستان در جنوب قاهره + تصاویر اولین بار در میدل ایست نیوز. پدیدار شد.

خبرگزاری دانا

مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده با بیان اینکه اظهار نظر کارشناسی در ارتباط با آثار تاریخی و زمان آن‌ها توسط باستان شناسان انجام می شود گفت: میراث فرهنگی عهده دار کاوش نیست و کاوش در یک منطقه توسط پژوهشکده کاوش کشور انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس موزه ملی ایران، گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از موزه پیش از دست زدن به اشیا مخرن از امین‌اموال پروتکل‌های آن را پرسید و دست‌کش پوشید و سپس آنها را لمس کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کشف یک وضوخانه باستانی در زیرزمین مسجد جامع نوری در موصل عراق، سازمان یونسکو را وادار به بازنگری در پروژه بازسازی این بنای تاریخی کرد.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - درحالی‌که کشاورزی و گردشگری اولویت مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران محسوب می‌شود، رویای ایجاد صنایع بزرگ برای حل بیکاری در شرق استان طی چند دهه گذشته به اعتقاد مردم منطقه تبدیل به بهانه‌ای شد تا زیر ساخت‌های این دو بخش به صورت جدی مورد غفلت قرار بگیرد و توسعه نیابد.

خبرگزاری تسنیم

چندی پیش 29 شی تاریخی از فرانسه به ایران استرداد شد که بنا به گفته رئیس موزه ملی ایران، این مجموعه آثار که شامل اثرهای سفالی و گل پخته است، احتمال دارد مربوط به منطقه خراسان باشد؛ چراکه نمونه‌های مشابه این آثار هم‌اکنون در موزه موجود است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتابخانه کنگره آمریکا دسترسی آنلاین به تصویر و نسخه پی دی اف کتاب‌های عتیقه و نایاب فارسی در حوزه‌های مختلف تاریخی، دینی و ادبی را برای علاقه‌مندان باز کرد.

خبرگزاری مهر

چند روز پیش 29 شی تاریخی از فرانسه به ایران استرداد شد اما ماجرای این اتفاق بزرگ که در سکوت خبری انجام شد، چه بود؟

خبرگزاری دانا

"چمروک" و "رمضونیکه" جلوه ای از رسوم زیبای سیستانی ها و بلوچ ها و نماد عشق آن ها به رمضان است؛ سنت های زیبایی که به ماه خدا رنگ می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - طرح، نقش و شیوه بافت هر گلیم رمز و راز و پیشینه‌ای دارد که آن را به آفرینشی ارزشمند و چشم‌نواز تبدیل می کند؛ ثبت و مستندنگاری این صنایع دستی مردم کرمان زمینه‌ساز ماندگاری و انتقال به نسل‌های بعد خواهد بود.