یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری دانا

استان اردبیل، دیاری سرسبز و جذاب در شمال غربی ایران است که با جاذبه های طبیعی باورنکردنی و بناهای تاریخی بی نظیری چون طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه، پیست اسکی آلوارس، آبشارهای بکر و قلعه های باستانی متعدد میزبان گردشگران از سراسر جهان است.

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان از سایت موزه میدان امام خمینی (ره) همدان خبر داد و گفت: 64 هزار و 10 نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از این مکان بازدید کردند.

خبرگزاری ایرنا

لارستان - ایرنا - اگر دل در گرو تاریخ ایران زمین داری، می خواهی گوشه ای از دیرینگی و رازهای ناشناخته ایران باستان را به نظاره بنشینی، یا از چهره پرغبار و پرهیاهوی شهرها رها شوی و دمی آرامش درون و لذت واقعی سفر را تجربه کنید، همه اینها با بسیاری ویژگی های نهفته دیگر در کهن دیار لارستان فارس یافتنی است.

خبرگزاری مهر

جامعه ایران شناسان و باستان شناسان در سال 1400 برخی از بزرگان و پیشکسوتان خود را از دست داد.

خبرگزاری دانا

تاریخ استان ایلام را که ورق بزنیم زوایای پنهان تمدن کهن این دیار را بیان کند، زوایای پنهانی که این قابلیت را دارند که به دریچه‌ای رو به افق برای این استان تبدیل گردند و آینده‌ای رو به رشد را برای مردمان این سرزمین به ارمغان آورند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شهر تهران با داشتن جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی ظرفیت بالایی دارد که گردشگران در موازات تفرج می توانند شیوه زندگی تاریخی، مذهبی، معنوی و هنری ساکنان آن را از میان اشیاء و بناهای تاریخی همچون کاخ و کلیسا و مسجد مورد مکاشفه قرار دهند.

خبرگزاری دانا

محلات یکی از شهرهای دوست‌داشتنی و توریستی استان مرکزی است که از طبیعتی سرسبز، آب و هوایی دلنشین، جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی ارزشمندی برخوردار است. خمین نیز شهرستانی است که آثار تاریخی به جای مانده در آن (از سنگ نگاره های 40هزار ساله گرفته تا سکونتگاه های زیرزمینی چند صد ساله و بیت تاریخی امام خمینی (ره)) علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می کند.

خبرگزاری ایسنا

ناسا در عکس روز خود تصویری از کوتوله‌های سفید منتشر کرد که توسط تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسیده است.

خبرگزاری مهر

کرمانشاه - گیلانغرب از شهرستان‌های زیبا و دیدنی و قدیمی استان کرمانشاه با آثار تاریخی بی نظیر از جمله قلعه‌ها و کاخ‌ها و گوردخمه‌های به جای مانده از دوران گذشته مقصد گردشگران نوروزی است.

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایسنا

موزه ملی که به موزه مادر ایران نیز معروف است و آثار و یافته‌های به دست آمده از کاوش‌های باستان شناسی از ابتدای کار باستان شناسان در محوطه‌های تاریخی کشور را در خود نگهداری می‌کند، علاوه بر امکان بازدید از دو موزه دوران اسلامی و ایران باستان در نوروز 1401 چند نمایشگاه مانند «مرگ در نمک»، «آجرهای سه‌هزارساله استردادی از سوئیس»، «شاهنامه به روایت موزه ملی» و «تمبرهای نوروزی» را نیز برگزار...

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، پنجمین شهر فرهنگی و گردشگری سرزمین پهناور ایران است که با شروع تعطیلات نوروزی گردشگران بسیاری را به سوی خود خوانده و علاقه‌مندان به طبیعت، تاریخ و فرهنگ، دیار هگمتانه و سرزمین تاریخی مادها را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

خبرگزاری دانا

"مردان نمکی" مکشوفه در معدن نمک روستای چهرآباد زنجان گوهری بی‌همتا در خاورمیانه و جهان به شمار می‌رود که هر گردشگر و باستان شناسی را در گنجینه تاریخی خود محو تماشا می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

اگر قصد دارید بعد از یکی دو سال خانه نشینی به دلیل کرونا برای آرامش روح و روان خود و خانواده تجدید قوا تدبیری بیاندیشید، تردید نکنید که باید استان گلستان را برای سفر نوروزی انتخاب کنید.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - شهرستان رودبار که در بسیاری از نقاط کشور آن را به طعم زیتون‌های اعلا و متوع می‌شناسند، از جاذبه های تاریخی و طبیعی مثال زدنی برخوردار است که هر کدام میتوانند مقصدی مناسب برای گردشگری باشد.