یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - باستان‌شناسان مصری صدها تابوت چوبی و مجسمه برنزی 2500 ساله را در گورستان باستانی سقاره کشف کردند.

وب‌گاه 55 آنلاین

نمایندگان مجلس که نباید مثل آدم های حریص به امید گنج، طرح خطرناک ارائه دهند!

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - کلیپی در شبکه‌های اجتماعی با طرح ادعاهایی درباره وجود شهر زیرزمینی در تخت جمشید منتشر شده که سرپرست تیم باستان‌شناسی آبراهه‌های این مجموعه تاریخی با رد این مباحث، گفت: تصاویر ادعایی درباره شهر زیرزمینی، مربوط به مناطق دیگری از ایران است که با فیلمی از تخت جمشید ترکیب شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - باستان‌شناسان 46 تصویر رنگی از ایزدبانوهای مصر باستان کشف کردند که پیش‌تر در زیر لایه‌هایی از فضله پرندگان مدفون شده بودند.

خبرگزاری مهر

برگزاری اولین نشست خبری وزیر میراث فرهنگی، تعطیلی موزه ها به خاطر آلودگی هوا، برگزاری گردهمایی فرماندهان یگان وانتقاد از سفرهای بی هدف، خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اهرام مصر باستان اگرچه همیشه برای ما همچون مخفیگاه گنجینه‌های بزرگ فراعنه توصیف شده است، اما باستان شناسان برداشت دیگری از این موضوع دارند.

خبرگزاری دانا

یک استاد دانشگاه گفت: راه اندازی «سفر ارزان» و بوم گردی گذشته از بهبود روحیه بخش اعظمی از هموطنان که هزینه های زیادی برای سفرکردن ندارند، می تواند موجب رونق کارآفرینی و درآمدزایی شود که تمام این دستاورها در نهایت شکوفایی اقصاد روستایی را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرگزاری دانشجو، اولین نشست خبری عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پیش از ظهر اول خرداد در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزارشد. در این نشست ضرغامی گفت: استفاده از نظرات صاحب نظران و کارشناسان به عنوان یک راهبرد اصلی برای مدیریت میراث فرهنگی بسیار مهم است. ما جلسات متعدد با کارشناسان این حوزه داشتیم. دو جلسه 40 نفره با بهترین و نخبه‌ترین باستان شناسان...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی گفت: انجمن خیرین میراث فرهنگی برای جذب کمک‌های ارزی و ریالی دوستداران میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: همزمان با دومین روز از هفته میراث فرهنگی، جمعی از فعالان گردشگری کشور از شهر زیرزمینی سامن و دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دارابی گفت: همانگونه که وزیر میراث فرهنگی گفته بود، در مشورت جمعی از نمایندگان مجلس برای ارائه طرح قرار نگرفتیم و اطلاعی نداشتیم.

خبرگزاری دانا

مجموعه رباط زیارت مربوط به دوره ساسانیان تا دوره صفوی است و در شهرستان خواف، 33 کیلومتری جاده خواف به رشتخواه واقع شده و این اثر در تاریخ 25 اسفند 1378 با شماره ثبت 2602 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خبرگزاری تسنیم

جسد زنی میانسال مربوط به قرن یکم پیش از میلاد در شمال یونان که روی تخت‌خوابی با تزئیناتی به شکل ایزد آپولو به خاک سپرده شده بود، کشف شد. این کشف نشان می‌دهد مردم یونان که در قرن یکم پیش از میلاد زیست می‌کردند، همراه با تخت خواب خود دفن می‌شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با گشتی در سالن ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران متوجه شدیم که گران‌ترین کتاب امسال شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی از انتشارات یساولی است که 11 میلیون تومان قیمت دارد. در برخی غرفه‌ها با ارزان‌ترین کتاب‌های امسال مواجه شدیم که بین 2 تا 3 هزار تومان قیمت داشتند.

خبرگزاری مهر

ارائه کارت بین المللی به خودروهای تاریخی، جنجال نمایندگان مجلس در ارائه طرح فروش اشیای کشف شده باستانی و واکنش ها علیه آن از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.