یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری دانا

شهرستان ماهنشان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همچون کوه‌های رنگی، قلعه بهستان، دریاچه پری و چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر همچون نگینی در استان زنجان می‌درخشد.

خبرگزاری ایسنا

باستان شناسان می‌گویند یک مومیایی 8000 ساله کشف شده در پرتغال، قدیمی‌ترین مومیایی جهان است و اولین مومیایی‌های انسانی ممکن است به جای مصر یا شیلی، در اروپا بوده باشند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مشگین شهر یکی از شهرهای استان اردبیل است و از نظر جمعیت سومین شهر این استان به حساب می‌آید. تاریخ این شهر به زمان حکومت ساسانیان بر می‌گردد. این شهر تاریخی و زیبا با شهر تبریز 295 کیلومتر فاصله دارد.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - نمایندگان یونسکو و میهمانان خارجی شرکت کننده در آیین نوروز با استقبال مسئولان محلی وارد کنگاور شدند و از معبد آناهیتا بازدید کردند.

خبرگزاری مهر

یزد - مساجد یزد نه تنها به لحاظ قدمت شهرت دارند بلکه در معماری و تزئینات سرآمد مساجد کشور هستند و معماری آنها در نوع خود کم نظیر است.

خبرگزاری دانا

در یک سفر کوتاه به دل تاریخ، به شناخت موزه‌های مازندران می‌پردازیم تا شاید موزه‌گردی هم مانند طبیعت‌گردی در بین مسافران نوروزی این دیار، مرسوم شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - باستان شناسان طرح کاوشی را به روش علمی و باایجاد کانال ناکش دفع رطوبت، برای حفاظت از کتیبه سه زبانه داریوش در صفه تختگاه تخت جمشید اجرا کردند.

وب‌گاه الف

دکتر علی دارابی با اعلام گزارش دیدار خود با اعضای انجمن باستان شناسی کشور از آغاز همکاری بیشتر با انجمنهای علمی خبر داد.

خبرگزاری دانا

شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی، در دامنه جنوبی کوه های آلاداغ و جنوب وغرب شاه جهان قرار گرفته و عمده‌ترین مراکز سکونتی آن در دشت اسفراین و صفی آباد مستقر هستند.

خبرگزاری مهر

در بیست و پنجمین هفته از برنامه چراغ مطالعه رمان «قربانی طهران» نوشته حامد اشتری مورد نقد وبررسی قرارگرفت و معصومه توکلی راهکارهایی برای کتابخوان کردن بچه‌ها ارائه داد.

خبرگزاری دانا

آذربایجان غربی یکی از توریستی‌ترین استان‌های کشورمان بوده و هرگوشه ای از این سرزمین اقوام و ادیان، زیبایی‌های خاصی دارد که آشنایی با این آثار چشم‌نواز خالی از لطف نیست.

خبرگزاری مهر

کازرون - نقش برجسته ششم تنگ چوگان در کازرون فارس آسیب های جدی دیده است و آب سرازیر شده از آن هنوز مهار نشده است.

خبرگزاری مهر

برگزاری جلسات ستاد سفرهای نوروزی، تشریح تفویض اختیارات در حوزه صنایع دستی و برگزاری همایش باستان شناسان جوان و جشن راهنمایان از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

خبرگزاری ایرنا

جیرفت - ایرنا - نخستین همایش بین المللی باستان شناسی و تاریخ حوزه فرهنگی هلیل رود با حضور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید، پژوهشگران و باستان شناسان داخلی و خارجی بصورت مجازی در جیرفت آغاز بکار کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تاکنون حدود هزار باغ ایرانی شناسایی شده که بیش از 50 مورد آن ظرفیت ثبت جهانی دارد. در این میان 9 مجموعه از باغ‌های ایرانی ثبت جهانی شده‌اند، باغ‌هایی که تجسم عینی از باغ‌های بهشت بر روی زمین و در نوع خود پدیده هستند.