یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران صبح امروز با فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه دیدار و گفتگو کرد. مهدی چمران در ابتدای این دیدار قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی را به ملت ایران و نیز قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا را به سفیر این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: ارتباطات بین ایران و فرانسه و نیز تهران و پاریس بسیار قدیمی و دیرینه بوده است، اما...

خبرگزاری ایسنا

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران همواره ارتباط خوبی با فرهنگ و ملت فرانسه داشته، گفت: امیدواریم زمینه‌های همکاری شهرها برای پیشبرد اهداف فراهم شود.

خبرگزاری ایسنا

ایران کشوری است غنی از موارث فرهنگی اما حفظ و نگهداری آن‌ها دغدغه‌ای همیشگی بوده چراکه ارزش این میراث در ایران به درستی تعریف و درک نشده است. در گزارش‌های قبلی مبنی بر آسیب‌های وارد شده به میراث فرهنگی در یک سال گذشته، بنا و آثارهای تاریخی کمی نبوده‌اند که به‌رغم ارزش‌های تاریخی که داشتند، به بی‌مهری و فراموشی دچار شدند.

وب‌گاه تابناک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتا متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

خبرگزاری دانا

فدایی گفت: با تلاش باستان شناسان کشورمان چند کتیبه مهم در کوه رحمت تخت جمشید کشف شد.

وب‌گاه فرارو

چند کتیبه مهم در کوه رحمت تخت جمشید کشف شد.

خبرگزاری ایسنا

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: با تلاش باستان شناسان کشور چند کتیبه مهم در کوه رحمت تخت جمشید کشف شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: با تلاش باستان شناسان کشورمان چند کتیبه مهم در کوه رحمت تخت جمشید کشف شد.

خبرگزاری مهر

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: با تلاش باستان شناسان کشورمان چند کتیبه مهم در کوه رحمت تخت جمشید کشف شد.

خبرگزاری مهر

باستان شناسان در نامه ای از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خواستند تا توازنی ماندگار و شدنی میان پیکره وزارتخانه پدید آوردید تا چون گذشته، از این بی توازنی رنج نبرد.

خبرگزاری دانا

چند صباحی است که اثر جدید تاریخی در دل تفرش خودنمایی می کند که به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

خبرگزاری دانا

بازخوانی جنایات رضاخان نشان می دهد که او نه تنها پدر ایران نوین نیست بلکه بانی تخریب کشور و سپردن آن به بیگانگان، شدیدتر از آن چیزی بود که پیش از او توسط سلاطین بی‌کفایت در جریان بود.

خبرگزاری مهر

گرگان - شهر تاریخی «جرجان»، سمبل قدمت هفت هزار ساله سرزمین هیرکان و میراث ارزشمند تمدن دیرین این مرز و بوم بوده که رازها و آثار فراوانی را در دل خود پنهان کرده است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: پرونده نهایی ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" تکمیل شده و پاییز سال‌جاری به یونسکو ارسال می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

اسم شهر زیرزمینی که به میان می آید، خیلی ها ناخودآگاه به یاد آدم کوچولوها و دخمه هایی مخوف زیر زمین می افتند و بعضی هم اصلا تصوری از چنین ساختاری ندارند، اما شهرهای زیرزمینی نه تنها وجود دارند، بلکه ساختارهای مهندسی پیچیده و فوق العاده ای هستند که در نقاط مختلف ایران و جهان یافت شده و می شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خانه‌ای تاریخی که به واسطه داشتن اشیایی تاریخی و بسیار قیمتی در دهه 40 به عنوان گرانترین خانه شناخته می‌شود.