یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه عصر ایران

قبول داریم که در آن بخش که مسجد ارجان قرار دارد، دیوارکشی صورت گرفته که پرونده قضایی آن را تنظیم و در حال پیگیری هستیم. این پرونده در آستانه صدور حکم از آنجا که در عرصه اثر ملی قرار دارد قطعا حکم به رفع جرم داده می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - سپیده شریعت رضوی؛ مجموعه مستند 7 قسمتی «ایران باستان» به کارگردانی پژمان مظاهری‌پور که با نگاهی متفاوت به بنا‌های تاریخی کشورمان در شبکه مستند تهیه و آماده پخش شده، از 25 مردادماه روی آنتن شبکه مستند رفته است. پخش این مستند که به تاریخ مطالعات باستان‌شناسی بنا‌های باستانی کشورمان می‌پردازد، باعث شد تا با پژمان مظاهری‌پور کارگردان «ایران باستان» درباره...

خبرگزاری مهر

برنامه ریزی برای پساکرونا، جبران خسارت ها، باگشایی مرزها، توجه به حفاظت از میراث فرهنگی و صادرات صنایع دستی از جمله اولویت‌هایی است که کارشناسان برای وزیر جدید میراث فرهنگی تبیین کرده‌اند.

خبرگزاری دانا

محمدعلی ابراهیمی گفت: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور، پدر فرهنگ ایران زمین لقب گرفته است، سیستانی ها هیچگاه سب مولا علی (ع) را نگفتند و به خونخواهی امام حسین (ع) علیه حکومت ظلم برای نخستین بار در تاریخ شورش کردند و اولین خونخواهان امام شهیدشان نام گرفتند.

خبرگزاری دانا

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در حال حاضر، فعالیت‌های دانشگاه بوخوم در معدن چهرآباد، تعطیل شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مجموعه مستند 7 قسمتی «ایران باستان» به کارگردانی پژمان مظاهری پور با نگاهی متفاوت به بناهای تاریخی کشورمان در شبکه مستند تهیه و آماده پخش شده است.

خبرگزاری ایسنا

گوگل لوگوی خود را به مناسبت سالروز کشف یک اسکلت کامل که "پسربچه تورکانا"(Turkana Boy) نام گذاشته شده، متناسب با این اسکلت طراحی کرده است.

خبرگزاری ایسنا

یکی از اساتید دانشگاه "هاروارد" با تشکیل یک تیم، پروژه جدیدی در زمینه جستجو برای فرازمینی‌ها و فناوری‌های آنها راه انداخته است.

خبرگزاری مهر

بقایای استخوانی به دست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی سراسر کشور برای تعیین هویت و اصالت قومیت‌ها در آزمایشگاه فرسودگی زیستی پژوهشکده حفاظت ومرمت آثار تاریخی مورد مطالعات ژنتیک قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر

المپیکی که در آستانه آغاز سی و دومین دوره آن هستیم قرن ها پیش از دل جنگ و قتل و البته ازدواج با دختر پادشاه شکل گرفت و هر چند چند قرن به تعطیلی انجامید اما در نهایت شکل مدرن به خود گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه امروز خود نوشت: برخی اقدامات دولت کم‌تحرک روحانی در هفته‌های پایانی، سؤال‌برانگیز و بایسته بررسی و پیگیری است.

خبرگزاری دانا

وجود صدها جاذبه طبیعی و گردشگری شگفت انگیز سبب شده ترکیه در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا قرار بگیرد و هر یک از شهر های توریستی آن همچون استانبول، آنکارا، آنتالیا، مارماریس، بدروم و کوش آداسی به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات میلیون ها توریست تبدیل شوند.

خبرگزاری دانا

مجمع خیرین میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرده و امید است در آینده نزدیک بتواند در اقتصاد گردشگری و صنایع دستی منطقه تاثیرات بسزایی داشته باشد.

خبرگزاری دانا

بانک سفال و ابزار سنگی منظر فرهنگی هورامان با حضور وزیر میراث فرهنگی در دفتر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان افتتاح شد.

خبرگزاری مهر

همکاری با نمایندگان مجلس در نوشتن برنامه هفتم توسعه، بودجه کم وزارت میراث فرهنگی، رونق گردشگری در پساکرونا از جمله اولویت‌ها و چالش‌های وزیر جدید میراث فرهنگی در دولت سیزدهم عنوان شد.