چهارشنبه 13 تیر 1403

باقری: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
باقری: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: نیازمند اقدام قاطع و فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» در مراسم بزرگداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در سخنانی با اشاره به تهدید رژیم صهیونسیتی مبنی بر استفاده از بمب هسته‌ای علیه مردم غزه و استفاده این رژیم از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی علیه مردم فلسطین گفت: امروز کشورهایی پشت جنایت‌های این رژیم هستند که در موضوع بمباران شیمیایی مردم سردشت نیز در پشت رژیم صدام قرار داشتند.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی همچون آلمان، هلند، انگلیس، فرانسه و آمریکا بیشترین نقش را در تجهیز رژیم صدام دیکتاتور به این سلاح‌ها داشتند و این امکان را به رژیم صدام دادند که بارها از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم و نظامیان ایران استفاده کند.

حامیان تجاوز رژیم بعث عراق به ایران اجازه ارسال داروهای مجروحان شیمیایی ناشی از این تجاوزات به ایران را نمی‌دهند

باقری در ادامه گفت: کشورهای غربی که صدام را با تجهیز به سلاح‌های شیمیایی به جنگ انسان و انسانیت فرستادند و اجازه ندادند که در طول هشت سال تجاوز رژیم بعث عراق حتی یک قطعنامه در شورای امنیت علیه دیکتاتور رژیم بعث عراق صادر شود، اکنون نیز اجازه نمی‌دهند که داروهای مجروحان شیمیایی ناشی از این تجاوزات به ایران برسد.

سرپرست وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها هرگر به سمت سلاح‌های غیر انسانی نرفته بلکه از مدافعین امحای سلاح‌های کشتار جمعی بوده و هست و از موثرترین و فعال‌ترین کشورهای جهان برای ایجاد جهان عاری از سلاح شیمیایی به حساب می‌آید.