دوشنبه 16 مهر 1403

بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خراسان شمالی توسعه می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خراسان شمالی توسعه می‌یابد

بجنورد - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: اکنون بانک امانات تجهیزات پزشکی در سه نقطه از استان دایر شده است و تا سه ماه دیگر مردم در تمامی شهرستانها از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

ابوالفضل محبان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بانک امانات تجهیزات پزشکی این جمعیت در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام شهرستان ها تا پایان امسال دارای بانک امانات تجهیزات پزشکی می شود افزود: مردم می توانند نیازهای خود به تجهیزات پزشکی را از این مراکز به امانت دریافت کنند.

محبان گفت: مردم می توانند برخی از نیازهای خود به تجهیزات پزشکی از جمله ویلچر، تخت، تشک مواج، عصا و واکر را از بانک امانات تجهیزات پزشکی دریافت کنند.

وی اظهار داشت: از خیران انتظار می رود کمک های خود را به تامین اقلام و تجهیزات پزشکی اختصاص دهند و خانواده ها می توانند اقلامی که بدان نیاز ندارند را به بانک تحویل دهند تا مورد استفاده متقاضیان قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط کرونایی، نیاز اساسی و اولویت دارد مردم دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن است، در این زمینه متقاضی بسیار زیاد است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هزینه تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن، بسیار زیاد است و بسیاری از خانواده ها نمی توانند آن را تهیه کنند از این رو از خیران انتظار می رود در تامین این تجهیزات کمک کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. اکنون سه شهرستان بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان در شرایط قرمز کرونایی است.

*س_برچسب‌ها_س*