یک‌شنبه 1 مهر 1403

با وجود تحریم‌ها، تمام اروپا با روسیه تجارت می‌کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
با وجود تحریم‌ها، تمام اروپا با روسیه تجارت می‌کند

وزیر خارجه مجارستان طی اظهاراتی فاش کرد که تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها در اتحادیه اروپا به‌رغم تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه به تجارت با این کشور ادامه می‌دهند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان طی اظهاراتی فاش کرد که تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها در اتحادیه اروپا به‌رغم تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه به تجارت با این کشور ادامه می‌دهند.

سیجارتو روز جمعه در بوداپست گفت: در اینجا می‌خواهم آرمان‌گراها را ناامید کنم، زیرا شرایط به این گونه است که همه در اروپا این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: تفاوت کلی ما با بقیه این است که ما صادقانه و صریح در مورد این موضوع صحبت می کنیم. تمام اروپا با روس‌ها معامله می کند، اما برخی این را انکار می کنند. ما به آن نیاز نداریم.

قانونگذاران آمریکایی خواستار تحریم هلیوم روسیه شدند برنامه روسیه برای استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی

سیجارتو در ادامه تأکید کرد که مجارستان با تحریم‌ها موافق نیست، اما از آنجایی که این سیاست اتحادیه اروپا است، بوداپست به آنها احترام می‌گذارد.

وی با بیان این که مجارستان معمولاً پیشنهادات اتحادیه اروپا را در صورتی که به منافع ملی این کشور آسیب جدی وارد کند، وتو می‌کند، افزود که توسعه همکاری اقتصادی با روسیه در راستای منافع مجارستان است.

اتحادیه اروپا در سال 2014 تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرد و پس از جنگ اوکراین در سال 2022 آنها را گسترش داد. اهداف اصلی این تحریم‌ها بخش‌های اصلی اقتصاد روسیه از جمله انرژی، مالی و تجارت هستند.

مجارستان مدت‌هاست که بر سر رویکردش در قبال درگیری اوکراین و سیاست تحریم‌هایش علیه مسکو با اتحادیه اروپا اختلاف دارد.

پایگاه خبری یوراکتیو در ماه اوت به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که این امر توافق اتحادیه اروپا در مورد محدودیت‌های جدید را دشوار می‌کند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان هم در روسیه و هم در غرب هشدار داده‌اند که تحریم‌های یکجانبه علیه مسکو آسیب بیشتری به کشورهایی که این تحریم ها را اعمال می‌کنند نسبت به خود روسیه وارد کرده است.