یک‌شنبه 15 مهر 1403

بحرین برای فرار از بحران اقتصادی دست به دامن صهیونیست‌ها شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بحرین برای فرار از بحران اقتصادی دست به دامن صهیونیست‌ها شد

تهران - ایرنا - بحرین که به دنبال کاهش شدید قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا با بدترین رکود اقتصادی در تاریخ خود روبروست، اکنون با پشت کردن به تمام آرمان‌های ملت فلسطین، دست به دامان بازرگانان رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایرنا، در سایه کاهش رکود اقتصادی بحرین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که هیأتی بازرگانان صهیونیست به دعوت حمد بن عیسی؛ شاه بحرین به این کشور سفر کرده است.

سفر هیأت صهیونیستی به منامه بحرین درحالی صورت می‌گیرد که براساس گزارش منابع رسمی، این کشور با رکود بی‌سابقه اقتصادی روبروست.

براساس گزارش خبرگزاری بنا بحرین، مجموع درآمد این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس به 910 میلیون دینار (هر دینار:2.65 دلار) رسیده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش کاهش شدید قیمت نفت اما موجب کاهش درآمد نفتی بحرین شده و درآمد عاید از این ماده سوختی را 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم کرده است.

این گزارش می‌افزاید: درآمدهای نفتی بحرین نیز با توجه به کاهش فعالیت اقتصادی در سطح جهان، منطقه و داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کمتر شده است.

بحرین در میان شش کشور شورای همکاری خلیج فارس دارای کمترین تولید نفت است و روزانه تنها 200 هزار بشکه تولید می‌کند.

ورود سفر هیأت تجاری صهیونیستی به منامه، یک هفته (28 ابان ماه) پس از سفر "عبداللطیف الزیانی" وزیر امورخارجه بحرین به سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.

آوی برکوویتز، نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور بین‌المللی و چند عضو تیم شورای امنیت ملی آمریکا در اولین پرواز تجاری شرکت بحرینی «گلف ایر» در مسیر مستقیم منامه به تل‌آویو، وزیر امور خارجه و هیأت بلندپایه بحرینی را همراهی کردند.

کنست رژیم صهیونیستی 25 آبان توافق سیاسی با بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک و گشایش سفارت را تصویب کرد.

یک هفته پیش از آن نیز تنها 62 تن از 120 عضو کنست رژیم صهیونیستی این توافق را تایید کردند. 14 عضو فلسطینی کنست صهیونیست‌ها مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و 44 عضو دیگر کنست رأی ممتنع دادند.

بحرین به همراه امارات و با نظارت آمریکا، 15 سپتامبر (25 شهریورماه) توافق با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*