دوشنبه 16 مهر 1403

بخش اعظم بودجه شهرداری یزد برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بخش اعظم بودجه شهرداری یزد برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است

سیفی گفت: بخش اعظم بودجه شهرداری یزد بعنب قریب به هفتاد درصد بودجه برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: اجرای سرود سلام فرمانده که در یزد برگزار شد انصافا یک حرکت بسیار بزرگی بود که توسط خود مردم شکل گرفت و این حضور حماسی مردم برای مسئولین درس‌هایی دارد.

وی افزود: این حضور نشان داد که مردم همواره در صحنه هستند و جز حماسه نامی نمی‌توانیم برای این حرکت بزرگ بگذاریم؛ البته حضور مردم در صحنه‌ها، وظیفه مسئولین را سنگین‌تر می‌کند و من لازم می‌دانم از همه مردم یزد بخاطر این حرکت تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار داشت: حادثه متروپل رخدادی تلخ بود اما برای همه مسئولین نظام مهندسی و نظام شهرسازی کشور زنگ هشداری بود که باید توجه داشته باشند که اگر به وظایف‌شان عمل نکنند ممکن است مشابه این اتفاق در استان‌های دیگر هم رخ دهد.

سیفی خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل‌گیری شورای شهر ششم در یزد، جلسات‌مان بدون وقفه و هیچ تعطیلی برگزار شده است به طوری که از ابتدا تا کنون 66 جلسه علنی در صحن شورای شهر داشته‌ایم که همه آن‌ها بطور زنده و مستقیم در فضای مجازی پخش شده است و در این جلسات 153 مصوبه نیز داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: شورای دوره ششم یکی از شوراهای بسیار قانون‌مدار و مصوباتش هم بسیار قانونمند است و تأکید شورا این است که دقیقا با رعایت موازین قانونی کارها را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در هفته شوراها نشستی با ادوار شوراهای شهر یزد از دوره اول تا کنون داشتیم که با استقبال خیلی خوبی همراه شد و تلاش ما این بود که از تجربیات اعضای شورای دوره‌های قبل استفاده کنیم.

سیفی یادآور شد: در دنیا بسیاری از دستگاه‌ها زیرمجموعه شهرداری هستند اما در ایران علیرغم بحث‌هایی که در این باره صورت گرفته، هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: اما کار خوبی که در دوره ششم شورا با همت استاندار انجام گرفته بحث مدیریت واحد شهری است که در همین راستا مشکلات شهرداری یا دستگاه‌های خدمات‌رسان را احصا کرده و جلساتی را ماهانه با حضور استاندار و معاونین و دستگا‌ه‌های مرتبط برگزار می‌کنیم و این مشکلات آنجا مطرح و همان‌جا برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود و بدین شکل خیلی از مسائلی که سال‌های سال شاید در یزد مانده بوده در همین جلسات مرتفع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: از ابتدای تصویب بودجه آن را در سایت شفافیت قرار دادیم و دقیقا طبق زمان‌بندی که وزارت کشور به شهرداری‌ها اعلام کرده بود مراحل بررسی و تصویب بودجه را انجام دادیم و بدون یک روز وقفه آن را به شهرداری ابلاغ کردیم.

سیفی تصریح کرد: ما در انتخاب شهردار هم دقیقا در زمان مقرر و مهلتی که قانون به ما داده بود شهردار را انتخاب کردیم بدون اینکه یک روز تأخیر شود.

وی اضافه کرد: بودجه سال گذشته 1800 میلیارد تومان بود و پیش‌بینی ما این است که بیش از 1700 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده باشد که البته میزان دقیق آن بزودی اعلام می‌شود.

سیفی گفت: در سال 1401 کل بودجه ما 2227 میلیارد تومان است که از این مبلغ، 718 میلیارد تومان معادل 32 درصد آن هزینه‌های جاری است و 1509 میلیادر یعنی 68 درصد آن هم مختص پروژه‌های عمرانی است.

انتهای پیام /