جمعه 10 فروردین 1403

برای جبران خسارت سیل در حوزه شیلات، اقداماتی صورت گیرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برای جبران خسارت سیل در حوزه شیلات، اقداماتی صورت گیرد

حسینی گفت: 284 مزرعه پرورش ماهی در 9 استان سیل زده خسارت دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید حسین حسینی عصر امروز در سفر به استان و دیدار با نماینده ولی فقیه لرستان، اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور کشوری مقتدر است که به لحاظ خوداتکایی در غذا و آب حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: در کل کشور یک میلیون و 268 هزار تن ماهی تولید می شود که از این میزان 715 هزار تن صید شمال و جنوب است که به صورت طبیعی از دریا برداشت می شود، 555 هزار تن در حوزه آبزوی پروی است، 56 هزار تن میگو و سه هزار و 500 تن گوشت خاوریار است که مابقی تولیدات در آبهای داخلی است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در برنامه تحولی که ابلاغ شده باید رشد و تحول داشته باشیم به طوری که طی چهار سال باید 2.6 میلیون تن به ظرفیت تولیدات اضافه شود و این نمی شود مگر با مدیریت و تفکر جهادی و سپس ظرفیت تولیدات ماهی که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: انقلاب ما را تفکری پیروز کرد که همان تفکر هم در هشت سال دفاع مقدس، رمز پیروزی بود، بنابراین در آرایش جنگی جدید باید با مدیریت جهادی اقدام کرد تا موفق شد.

وی بیان کرد: برای افزایش تولید، ظرفیت های زیستی باید مد نظر باشد که این تعیین می کند چه پراکنشی نسبت به جغرافیای کشور دارد که یکی بحث ظرفیت در سواحل دریاییاست، همچنین در برخی از استانها که برخلاف نام آبزی پروری، ولی نسبت به دام و طیور مدیریت آب بسیار مهم است.

رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: لرستان هم ظرفیت زیستی و هم همت والای مردم را دارد و در بحث آبهای شیرین، لرستان از استان هایی است که در این راستا الگو شده است.

حسینی گفت: در سیل رخ داده مزارع پرورش ماهی 9 استان کشور خسارت دیدند که در مجموع 284 مزرعه پرورش ماهی در استان سیل زده دچار آسیب و خسارت شده که از این تعداد 54 مزرعه مربطو به لرستان بود و تقریبا یک میلیون تن از تولیدات ماهی تلف شده است.

وی افزود: باید کمک هایی شود که این مزارع به تولید برگردد و مجدد تولید از سر گرفته شود که یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته این است که علاوه بر دامدار کارت، شیلات کارت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام /