یک‌شنبه 8 مهر 1403

برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی در خانه‌باغ‌ها و منازل بوکان تشدید می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی در خانه‌باغ‌ها و منازل بوکان تشدید می‌شود

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان همچنان در حال افزایش است، گفت: پلیس نظارت بر اماکن عمومی با برگزارکنندگان مراسم عروسی در خانه باغ‌ها و منازل برخورد می‌کند.

لقمان خسروپور روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در بوکان با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا مناسب نیست، اظهار داشت: متاسفانه مشاهده شده که برخی از شهروندان بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

وی افزود: برگزاری مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ‌ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کرونا است که باید پلیس اماکن عمومی به این خانواده‌ها اجازه برگزاری این مراسم را به هیچ عنوان ندهد.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: این اقدام در جهت پیشگیری و بالا بردن ضریب ایمنی مردم این شهرستان است و با متخلفانی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قاطع خواهد شد.

خسروپور از پلمب سه واحد خانه‌باغ در بوکان خبر داد و گفت: بنابر مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، تمامی مراجعه‌کنندگان به ادارات و بانک‌ها سطح شهرستان ملزم به استفاده از ماسک هستند و به افرادی که بدون استفاده از ماسک به این اماکن مراجعه کنند، نباید خدمات ارایه شود.

وی گفت: در حال حاضر تاکسی‌های سطح شهر با ظرفیت تمام کار می‌کنند که این امر خلاف مصوبات ستاد کرونا است و آنها نباید بیشتر از سه نفر را سوار کنند.

وی اضافه کرد: مسافران و افرادی که در سطح شهر نیز از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی باید ماسک داشته باشند و رانندگان تاکسی ها نیز موظف هستند به افرادی که ماسک ندارند، خدمات ارایه نکنند.

فرماندار بوکان ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط رسانه‌ها در سطح جامعه باید ترویج و این امر به یک فرهنگ عمومی و فراگیر در بین مردم تبدیل شود.

خسروپور در خصوص برگزاری امتحان پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی بوکان هم اظهار داشت: این امتحان‌ها زیر نظر شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به بیمارستان، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشک باید از ماسک استفاده کنند، افزود: مراجعه‌کنندگان باید در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند تا خود و اطرافیانشان از این بیماری به شدت واگیر مصون بمانند.

طبق آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 170 هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 80 درصد بهبود یافته و کمتر از پنج درصد جان خود را از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*