سه‌شنبه 17 مهر 1403

برخورد با مسببین، انتظار به حق خانواده های عزادار فاجعه متروپل از دولت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخورد با مسببین، انتظار به حق خانواده های عزادار فاجعه متروپل از دولت است

انسیه خزعلی گفت: برخورد با مسببین فاجعه و پس دادن تقاص بابت قربانی شدن فرزندان آبادان زیر آوار تخلف، انتظار به حق خانواده ها از دولت است که البته خواسته ما نیز همین مورد می باشد. تمام عواملی که با فساد، رانت و رشوه موجب شکل گیری این کار خلاف قانون شده اند باید مجازات شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه بازدید از حادثه متروپل آبادان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: در این سفر دو روزه ضمن عیادت از مصدومان این حادثه با خانواده متوفیان دیدار و با آن‌ها ابراز همدردی کردیم و مطالبات و خواسته های آن ها در دست پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این حادثه مادرانی چند فرزند یا تمام خانواده خود را از دست داده اند و تحمل این مصیبت بزرگ را ندارند بنابراین در جهت التیام آن ها جلساتی با روانشناسان و مشاوران دانشگاه علوم پزشکی آبادان و داوطلبان تیم مداخلات خدمات سلامت روان انجام شد تا بتوانند پشتیبانی های معنوی و روحی را از خانواده‌های بازماندگان داشته باشند و به صورت پیوسته با آن ها ارتباط بگیرند. معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: همچنین فهرستی از نیازهای مادی خانواده ها که در شرایط مناسبی از نظر معیشت نیستند؛ تهیه شد تا از این جهت نیز مورد پشتیبانی قرار گیرند. خزغلی با اشاره به اینکه مصدومان حادثه متروپل از روند درمانی خود و سرویس دهی بیمارستان ها اظهار رضایت می کنند، ادامه داد: تعدادی از خانواده ها از روند آواربرداری گلایه‌مند هستند که البته کارشناسان احتمال ریزش مجدد سازه را در نظر می گیرند و در نتیجه این عملیات با کندی پیش می رود. وی بیان کرد: در مجموع مردم و مسئولین باید با یکدیگر متحد شوند و با جدیت بیشتری اقدامات لازم صورت گیرد تا این مسئله خاتمه یابد و پیکر های عزیزانی که همچنان در زیر آوار مانده اند باید هر چه سریع تر خارج شوند تا آرامش به خانواده های آسیب دیده بازگردانده شود. معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور عنوان کرد: برخورد با مسببین فاجعه و پس دادن تقاص بابت قربانی شدن فرزندان آبادان زیر آوار تخلف، انتظار به حق خانواده ها از دولت است که البته خواسته ما نیز همین مورد می باشد. تمام عواملی که با فساد، رانت و رشوه موجب شکل گیری این کار خلاف قانون شده اند باید مجازات شوند. خزغلی ادامه داد: البته با دستوری که از سوی وزارت کشور از جمله رئیس جمهور ابلاغ شد امیدواریم که دیگر شاهد چنین وقایع ناگواری نباشیم و دقت در مسائل فنی و استحکام ساختمان ها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. وی درخصوص نحوه برخورد خانواده های آسیب دیده نیز بیان کرد: فضای خانواده های خوب خوزستانی را در این حادثه غیرتمندانه، صمیمی و صبورانه مشاهده کردم و همان جو زمان جنگ را می توان دوباره حس کرد که با وجود تمام دردها، رنج ها، مصائب و مشکلات، در رفتار آن ها آبروداری و غیرتمندی برای وطن قابل رویت است و دست به دست دولت، دنبال ارائه راه‌حل برای ساماندهی این حادثه هستند. انتهای پیام /