یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

برخورد سلبی مجلس با بانک‌های متخلف / تامین مالی تولید مغفول مانده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برخورد سلبی مجلس با بانک‌های متخلف / تامین مالی تولید مغفول مانده است

کمال علیپور خنکداری؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به وضعیت تولید در کشور و بی توجهی برخی دستگاه‌ها به این بخش گفت: خوشبختانه مجلس قوانین مناسبی در حمایت از تولید مصوب کرده و توانسته به تسهیل کسب و کار اقدام کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس به تصویب قانونی اقدام کرده که به واسطه آن صندوقی در بانک‌ها مسئول حمایت مالی از بخش تولید خواهد بود، افزود: در قانون حمایت از کسب و کار‌ها مجلس مصوب کرده که بیشترین سهم از تسهیلات اعطای به بخش تولید اختصاص یابد از این رو بی مهری شبکه بانکی به این مهم جای تعجب و بررسی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شبکه بانکی توجهی به تولید نداشته و اعطای تسهیلات در این حوزه را با صرفه اقتصادی همراه نمی‌داند، تصریح کرد: دولت باید برای پای کار آمدن شبکه بانکی در راستای حمایت از تولید اهتمام بیشتری به خرج داده و پیگیر چرایی بی توجهی به این بخش باشد.

عضو کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 با تاکید بر اینکه کمیسیون متبوعش مشغول گزارش گیری از دستگاه‌های مختلف در رابطه با حمایت از تولید است، گفت: انحراف معیار دستگاه‌های مختلف از اجرای قانون در دست بررسی بوده و به زودی نقش هر دستگاهی در چرایی بی توجهی به تولید مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید به رسالت و وظیفه اصلی خود عمل کرده و از بنگاه داری دوری کنند، افزود: بهانه تراشی در حوزه ارایه تسهیلات به بخش پیشران اقتصادی پذیرفته نیست و بانک‌ها باید در این رابطه پاسخگو باشند.

علیپور خنکداری با تاکید بر اینکه جرم انگاری در بحث بی توجهی به نیاز‌های تولید از سوی دستگاه‌های مختلف در قانون دیده شده است، تصریح کرد: قطعا بی توجهی شبکه بانکی نیز تبعات زیادی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت و مجلس با تشدید نظارت‌ها به معرفی بانک‌های متخلف در این حوزه به قوه قضاییه اقدام خواهد کرد.