سه‌شنبه 10 مهر 1403

برخی مسولان و ارگانها رحلت امام جمعه موقت یزد را تسلیت گفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخی مسولان و ارگانها رحلت امام جمعه موقت یزد را تسلیت گفتند

یزد - ایرنا - برخی از مسوولان و ارگانهای یزد با پیام‌های جداگانه رحلت امام جمعه موقت یزد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید جواد آیت اللهی را تسلیت گفتند.

در پیام احمد ترحمی معاون استاتدار یزد آمده است: در گذشت عالم جلیل القدر و روحانی وارسته ومعلم اخلاق حضرت حجت الاسلام والمسلمین آیت اللهی امام جمعه موقت یزد ومدرس حوزه علمیه حسینیه ایران را به همه ارادتمندان بیت شریف و مکرم آیت اللهی, خانواده معزز آن مرحوم وجامعه روحانیت یزد وعموم مردم استان وشیفتگان اهل بیت عصمت وطهارت تسلیت گفته از خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده علو درجات وبرای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل آرزومندم

خدایش رحمت کناد و روح بزرگش در جوار انبیا واولیا ی الهی قرین آرامش و رحمت باد.

همچنین سپاه پاسداران نیز در پیامی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفت و افزود: با دریغ و افسوس فراوان خبر یافتیم که عالم ربانی و استاد اخلاق حوزه علمیه یزد حضرت آیت الله المعظم حاج سید محمد جواد آیت اللهی (رضوان الله تعالی علیه) دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پیوسته است.

سپاه الغدیر استان یزد این مصیبت سنگین و ضایعه‌ی جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت بقیالله الاعظم ارواحنا فداه و به حضرات علمای اعلام و به شاگردان و بیت محترم ایشان و نیز مردم عالم دوست دارالعباده و دارالعلم یزد تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارد.

همچنین دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی در پیامی رحلت حجت الاسلام و المسلمین سید جواد آیت اللهی امام جمعه موقت یزد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: آن مرحوم در عمر خویش منشا آثار خیر و برکت و از چهره‌های علمی و فقهی حوزه علمیه و از خدمتگزاران انقلاب اسلامی و عالم تشیع بود که عمر خود را در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی و ترویج و گسترش معارف اسلامی و تبلیغ علوم دینی سپری نمود.

دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی این ضایعه مولمه را به خانواده محترم ایشان، روحانیت معظم و مردم معزز و ولایتمدار استان یزد و همه ارادتمندان و علاقمندان ایشان تسلیت می‌گوید و ضمن آرزوی علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید، برای کلیه بازماندگان از درگاه ایزد متعال صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.

فرمانده انتظامی یزد در پیام تسلیتی آورده است: رحلت غم انگیز عالم وارسته و استاد حوزه حضرت آیت الله حاج سید محمد جواد آیت اللهی رضوان الله تعالی علیه، امام جمعه موقت یزد به خانواده محترم آیت اللهی، علما، روحانیون و مردم ولایت مدار استان یزد تسلیت عرض می کنیم.

روح بزرگ این عزیز سفر کرده در روز شهادت امام محمد باقر (ع) قرین و همنشین اولیای الهی و اجداد گرامی ایشان باد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر نیز در پیام تسلیت خود نوشت: همزمان با روز شهادت امام محمد باقر (ع) خبر ارتحال عالم جلیل القدر «آیت الله حاج سید محمدجواد آیت اللهی» امام جمعه موقت و فقید یزد موجب تالم و تاثر شد.

اینجانب ضمن تسلیت به بیت معظم، جامعه روحانیت، بازماندگان آن فقید سعید و مردم شریف دارالعباده، از درگاه خداوند متعال برای همگان صبر و اجر مسئلت دارم.

خداوند روح این عالم فرزانه که با رتبه علمی و تقوایی بالا در طول عمر خود به نشر علوم اسلامی و خدمت به مکتب اهل بیت و انقلاب پرداخت را با ارواح ائمه طاهرین (علیهم السلام) محشور فرماید.

همچنین مجمع نمایندگان استان یزد نیز با صدور پیامی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفته و فقدان حجت الاسلام و المسلمین آیت اللهی را ضربه بزرگ برای استان عنوان کرد.

امام‌جمعه موقت یزد چندی قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد و عصر روز سه‌شنبه (دیروز) دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت اللهی،26 خرداد 1349 شمسی در شهر یزد متولد شد و از دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود و در 6 سالگی بخش زیادی از قرآن را حفظ بود و از 10 سالگی و در اوج انقلاب ایران با تحصیل نزد پدر به تحصبلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون محمد صمدی، مرتضی میرزائی، غلامرضا ریسمانیان، محمد رحیمی، میرزا حسن ابوترابی، سید صدر الدین طباطبائی و شیخ محمود علومی فرا گرفت و در 14 سالگی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس سیادت روحانیت ملبس شد.

سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات عظام اعتمادی، محمدی، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که بیش تر از 20 سال از عمرش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، شیخ ابوالفضل خوانساری، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی شرکت کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*