یک‌شنبه 15 مهر 1403

برداشت انگور از تاکستان‌های قصرشیرین آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت انگور از تاکستان‌های قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و 534 هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

اردشیر نورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود امسال از تاکستان‌های این شهرستان در مجموع هفت هزار و 715 تن محصول انگور برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: از مجموع تاکستان های انگور شهرستان قصرشیرین 80 درصد یاقوتی، 15 درصد عسگری و پنج درصد نیز فلم و پرلیت است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: با توجه به عواملی همچون سرمازدگی، بارندگی، تگرگ و تغییرات آب و هوایی امسال در عملکرد محصول انگور یاقوتی با کاهش و افت محصول همراه هستیم.

نورمحمدی ادامه داد: سطح باغ‌های غیرباور شهرستان قصرشیرین نیز 360 هکتار است.

او گفت: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین یکی از مرغوبترین انواع آن در سطح کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه را از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری عنوان کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، 30 هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی دارد که از این میزان حدود چهار هزار هکتار آن باغ است.

*س_برچسب‌ها_س*