دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

برداشت انگور یاقوتی از باغات شهرستان سرپل‌ذهاب آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت انگور یاقوتی از باغات شهرستان سرپل‌ذهاب آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت انگور یاقوتی از سطح 770 هکتار از باغات این شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

«نعمت دارابی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود از این سطح 6 هزار و 500 تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر نیاز داخلی به دیگر شهرها و استان های همجوار صادر می شود.

به گفته وی کار برداشت این محصول از تاکستان های این شهرستان همه ساله به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: سرپل ذهاب یک هزار و 660 هکتار باغات مثمر دارد که عمده محصولات باغی این شهرستان انگور، گوجه سبز و زیتون است.

انگور دارای 79 درصد آب، 14 درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات سودمند است که ویتامین های A، B، C، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک، فسفر و سیلیس و همچنین مقدار زیادی تانن دارد و دم کرده برگ جوان انگور برای دفع ادرار، بیماری نقرس، زردی و استفراغ مفید است.

از مجموع حدود 55 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل‌ذهاب، 2 هزار و 300 هکتار آن باغ است که سالیانه حدود 14 هزار تن انوع محصولات از آن برداشت می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها