جمعه 13 مهر 1403

برداشت کلزا در تایباد آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت کلزا در تایباد آغاز شد

مشهد - ایرنا - برداشت کلزا از سطح 280 هکتار از کشتزارهای شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین تولید این محصول در مزارع مستعد این منطقه در هر هکتار به افزون بر 2 تن می‌رسد.

محمد میری افزود: عمده کشت این دانه روغنی در اراضی دشت‌های کاریز و بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تایباد از نظر کشت محصول کلزا یکی از مناطق پیشرو در خراسان رضوی است به طوری که 100 درصد این محصول در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری و در راستای حمایت از کشاورزان کلزا کار افزون بر 300 تن انواع کود شیمیایی بین آنان توزیع شد.

وی افزود: استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورز در واحد سطح، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از مهمترین مزایای کشت این محصول است که با استقبال کشاورزان این شهرستان مرزی روبرو شده است.

میری ادامه داد: در سال گذشته 115 تن کلزا در این شهرستان برداشت شد و میانگین تولید این محصول در اراضی مستعد در هر هکتار افزون بر 2 تن است.

وی گفت: برداشت این محصول در این شهرستان از اواسط خرداد ماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 560 تن دانه روغنی کلزا در تایباد برداشت شود.

شهرستان تایباد 40 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی تولید می‌کند و 85 درصد جمعیت این شهرستان 120 هزار نفری به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

*س_برچسب‌ها_س*