دوشنبه 9 مهر 1403

برنامه پاسخ گویی جمعیت هلال احمر به زلزله تهران تدوین شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برنامه پاسخ گویی جمعیت هلال احمر به زلزله تهران تدوین شده است

تهران - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: برنامه پاسخ گویی جمعیت هلال احمر به زلزله تهران تدوین و برای دستگاه ها متولی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، شاهین فتحی عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران تهران اظهار داشت: این برنامه باید با تمام برنامه های دستگاه های دیگر در زمینه زلزله به اشتراک گذاشته و وظایف دستگاه ها احصا و مشخص شود.

وی افزود: همچنین با هماهنگی های صورت گرفته، از هفته آینده استان های معین، پیشتاز و پشتیبان برای زلزله استان با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران جلسه های برگزار خواهد کرد و در ادامه آن بازدید های میدانی از مناطق مختلف تهران صورت می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه پایگاه های اقماری و درون شهری تهران مورد بازدید قرار گرفت گفت: تمام نیازهای استان تهران برای اسکان و تامین مواد غذایی در شرایط بحرانی برآورد شد و گزارشی برای رئیس جمهور ارسال و دستورهای خوبی در این زمینه صادر شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی و حمایت های صورت گرفته در زمینه اسکان و تغذیه به حدی برسد تا پاسخگوی نیاز این استان باشیم.

فتحی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 50 هزار متر فضای انبار و نگهداری مواد غذایی به شرایط بحرانی اختصاص دارد تا در زمان اضطرار مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه نیازمند همکاری تهران برای بهره برداری از پایگاه های درون شهری هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی تهران در زمان زلزله، عملیات جست و جو و نجات شهری است گفت: با روند توسعه شهرها، بخصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران این عملیات با مشکل روبرو می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تاکید کرد: امکانات فعلی جوابگوی عملیات جست و جو و نجات شهری را در تهران نخواهد داد در همین راستا برای تشکیل یتیم های بین المللی جلسه هایی با کشورهایی از جمله اتریش برگزار کرده ایم تا همکاری ها را افزایش دهیم.

وی به سند برنامه آمادگی و پاسخ ملی که پیش نویس آن در حال آماده است اشاره کرد و گفت: پیش بینی هایی در خصوص وضعیت جمعیت هلال احمر با موضوع هایی از جمله امداد نجات، اسکان اضطراری و جمع آوری کمک های بین المللی دیده شده است.

فتحی افزود: همچنین وظایف دستگاه های همکار و پشتیبان نیز در آن دیده شده است که نیاز به مصوبه دولت و مجلس دارد تا بر روی برش های استانی آن اقدام شود.

به گفته وی، میزان آشنایی مرد م تهران با مخاطرات طبیعی مانند زلزله 9.4 از 100 است که رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تهران تاکید کرد: در تلاش هستیم تا حداقل یک نفر از هر خانواده به آموزش های اولیه در خصوص مخاطرات و امداد و نجات مسلط و آگاه باشد.

*س_برچسب‌ها_س*