شنبه 7 مهر 1403

برگزاری مراسم خاکسپاری آنلاین در ژاپن

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری مراسم خاکسپاری آنلاین در ژاپن

پکن - ایرنا - مراسم خاکسپاری آنلاین برای خانواده ها و دوستان به منظور ارتباط با بستگان و بازماندگان از راه دور، در حال تبدیل به یک روش مرسوم در زمان شیوع ویروس کرونا در ژاپن شده است.

به گزارش ایرنا از روزنامه ماینیچی، این مراسم که در معابد و مکان های مذهبی برگزار می شود با شکل های جدیدی از یادبودها و خدمات به نمایندگی از خویشاوندان انجام می شود.

در این مراسم راهبان به صورت اینترنتی و آنلاین فرایض مورد نظر را در معابد به جا می آورند و تصاویر آن از طریق کامپیوتر به صورت مستقیم برای بازماندگان و خانواده های متوفیان پخش می شود.

پیش از این نیز با افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و انجام تدابیر پیشگیرانه از سوی کشورهای مختلف، دانشگاه های ژاپن مراسم فارغ التحصیلی و اعطای دانشنامه به دانشجویان را به صورت آنلاین و با استفاده از ربات ها برگزار می کردند.

دانشجویان دانشگاه (Business Breakthrough University) ژاپن در جشن فارغ التحصیلی خود شرکت نکردند اما یک ربات به اسم «نیومی» را به عنوان نماینده خود به مراسم فرستادند آنها از فاصله دور و در خانه های خود ربات را مدیریت کردند تا دانشنامه رسمی فارغ التحصیلی خود را از «اومیا کنیچی» رییس دانشگاه دریافت کند.

در این مراسم، چهار فارغ التحصیل دو دانشجوی کارشناسی ارشد و دو دانشجوی کارشناسی به نمایندگی از فارغ التحصیلان، ربات "newme" را از منازل خود اداره و سایر فارغ التحصیلان هم به صورت آنلاین این برنامه را تماشا کردند.

در چین نیز مردم در عید اموات امسال به جای حضور بر مزار اموات و قبرستان ها، از راه دور و از طریق اینترنت برای درگذشتگان مراسم سوگواری برگزار کردند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

*س_برچسب‌ها_س*