سه‌شنبه 19 تیر 1403

بستری شدگان بخش کرونا در مهاباد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بستری شدگان بخش کرونا در مهاباد کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کاهش شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: هم اکنون 132 بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که نسبت به هفته گذشته 50 نفر کمتر است.

امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی موجب کاهش آمار مراجعه کنندگان و بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری شدگان مهاباد به 180 نفر رسیده بود، ادامه داد: از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان 85 نفر مبتلا، 47 نفر مشکوک، 19 نفر در بخش آی‌سی‌یو و پنج نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند که حال عمومی مناسبی ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان 237 نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد 230 نفر بومی و اهل مهاباد و هفت نفر نیز غیر بومی و از شهرهای اطراف بوده‌اند.

بهزاد ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان و بازاریان در اجرای صحیح اعمال محدودیت‌های اجتماعی گفت: باتوجه به شیوع گسترده کرونا و احتمال ناقل بودن بسیاری از افراد، بهترین توصیه این است که همه شهروندان از ماسک استفاده کنند تا در صورت ناقل بودن، ناخواسته باعث انتشار ویروس در جامعه نشوند.

اجرای محدودیت‌های جدید رفت و آمد و نحوه فعالیت واحدهای صنفی از اول هفته جاری در راستای کنترل شیوع بیماری کرونا در مهاباد آغاز شد.

براساس محدودیت‌های جدید کرونا فعالیت تمام واحدهای صنفی به جر گروه شغلی اول در مهاباد با توجه به وضعیت هشدار در این شهرستان به مدت یک هفته دیگر (تا تاریخ 30 آبان‌ماه) تمدید و در این مدت اصناف تا راس ساعت 18 امکان فعالیت خواهند داشت.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و 17 اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

*س_برچسب‌ها_س*