جمعه 7 اردیبهشت 1403

بهترین برندهای هود آشپزخانه ایرانی کدامند؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بهترین برندهای هود آشپزخانه ایرانی کدامند؟

یکی از محصولات پرفروش ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد، هود آشپزخانه است. اگر جویای هود برای آشپزخانه خود هستید، قبل از جستجو در بازار، ما از اهمیت آشنایی با بهترین برندهای ایرانی هود برای شما خواهیم گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای همه ما پیش آمده است که موقع خرید کالایی از اطرافیان یا بعضی فروشندگان بشنویم که نمونه خارجی بهتر از نمونه ایرانی است و کالای خارجی خرید کنید. اما خوشبختانه مثال‌های زیادی وجود دارد که تولیدات ایرانی چیزی از محصولات خارجی کم ندارند و حتی در بازارهای جهانی به رقیبی سرسخت برای محصولات خارجی تبدیل شده‌اند. یکی از محصولات پرفروش ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد، هود آشپزخانه است. اگر جویای هود برای آشپزخانه خود هستید، قبل از جستجو در بازار، ما از اهمیت آشنایی با بهترین برندهای ایرانی هود برای شما خواهیم گفت.

مهمترین فاکتورهای خرید هود

برای خرید هود فاکتورهای مهمی را باید در نظر بگیرید که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت:

قدرت مکش هود: هود در یک دقیقه چه میزان هوا را جابه جا می کند. به هر میزان که قدرت مکش هود بیشتر باشد، بو و چربی در زمان کمتری از بین خواهند رفت.

کم صدا بودن هود: بعد از مدتی استفاده از هود ممکن است صدای بلند و آزاردهنده ای تولید شود. البته بعضی از هودها اینگونه هستند.

فیلتر هود: فیلتر هود در انواع آلومینیومی، زغالی و الیافی ساخته می شود. فیلتر خوب باید میزان جذب چربی و آلودگی بالایی داشته باشد و کمتر نیاز به تمیز کردن یا تعویض پیدا کند.

قدمت شرکت تولیدکننده: شرکت های با سابقه بیشتر در زمینه تولید لوازم خانگی و هود، کیفیت خود را به اثبات رسانده اند و به همین دلیل می‌توان بر روی محصولات این شرکت ها حساب باز نمود.

ظاهر هود: شکل بدنه هود از لحاظ زیبایی و جنس بدنه که از آن ساخته شده است.

انواع هود آشپزخانه

در کل می توان هود آشپزخانه را در پنج گروه تقسیم کرد:

هود توکار یا مخفی: همانطور که از اسمش پیداست، نمی توان این هود را در آشپزخانه به راحتی دید؛ چون درون کابینت نصب می شود و بالای گاز قرار دارد.

هود آسانسوری: یکی از انواع هود توکار است. در زیر و یا روی کابینت قرار می گیرد و هود بعد از فشردن دکمه پاور، از فضای خود بیرون می آید و شروع به مکش هوا می کند. این هود فضای کمی را اشغال می کند؛ به همین دلیل برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.

هود شومینه ای: این گونه از هودها طرحی به شکل T انگلیسی دارند و صفحه تخت پایین هود به صورت موازی با صفحه اجاق گاز قرار می گیرد. این مدل هود از اولین سری هودهای آشپزخانه ای هستند که به سقف آشپزخانه متصل می شوند. از جنس استیل و یا ترکیبی از استیل و شیشه هستند و با نام هود فلت یا کلاسیک نیز در بازار شناخته می شوند.

هود مورب: به طور شیب دار و با زاویه 45 درجه روی دیوار آشپزخانه نصب می شوند. فیلتر این مدل هود در معرض دید نیست. در مقایسه با هودهای شومینه ای از ظاهر زیباتری برخوردارند. مکش هود مورب نسبت به سایر هودها کمتر است.

هود جزیره ای: این نوع هودها برای فضای آشپزخانه ای که دیوار و کابینت نیست، مناسب است از آن جهت که از سقف آویزان هستند و با یک فیلتر محیط آشپزخانه را تصفیه می کنند. هود جزیره ای گران هست و برای آشپزخانه هایی که دکوراسیون شیک و مدرن دارند، استفاده می شود.

بهترین برندهای هود ایرانی

چندین شرکت ایرانی معروف در حوزه تولید لوازم خانگی در حال حاضر در بازار وجود دارد که با استانداردهای مطرح دنیا و قطعات درجه یک اقدام به تولید محصول با در نظر گرفتن ویژگی های کیفی عالی، مقرون به صرفه بودن، خدمات پس از فروش و گارانتی برای مشتریان خود می کنند. ما در اینجا به معرفی تعدادی از بهترین برندهای هود ایرانی می پردازیم که به شما در انتخاب هود آشپزخانه تان کمک کنیم.

شرکت کن

شرکت لوازم خانگی کن یک برند معتبر در بازار خارجی و ایرانی لوازم خانگی است که از سال 1362 با هدف تامین نیاز هموطنان اقدام به تولید و وارد بازار شد. در طی این سال ها با بهره گیری از سیستم های مدیریتی نوین دنیا و تکنولوژی روز توانسته است توقعات و نیاز های مشتریان را پاسخگو باشد. در حال حاضر هودهای کن به کشورهای آفریقایی، ترکیه، عراق و افغانستان صادر می شود. قطعات هود کن کاملا ساخت ایران هستند و در بعضی موارد از قطعات خارجی با کیفیت در ساخت هودها استفاده شده است.

هود بیمکث

یکی از خوشنام ترین برندهای در حال حاضر بازار، شرکت بیمکث با شعار "زندگی بیمکث جریان داره" می باشد. این شرکت در سال 1399 موفق به کسب گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین در سال های 1380،1381 و1391 به عنوان واحد نمونه استاندارد کشور انتخاب و معرفی شده است. همه این جوایز و افتخارات حاصل کیفیت و رضایت مشتریان بوده است. خدمات پس از فروش و گارانتی هود بیمکث را می توانید از نزدیک ترین نمایندگی محل سکونت خود دریافت کنید.

هود اخوان

قطعا نام "اخوان" را در موقع خرید لوازم خانگی حداقل یکبار شنیده اید. شرکت اخوان با قدمتی بیشتر از 50 سال در عرصه تولید لوازم خانگی در ایران می باشد. به غیر از ساخت هودهای با کیفیت همراه با بهترین فیلتر و موتور قوی، گروه صنعتی کارخانجات اخوان جم سایر محصولات یک آشپزخانه ایرانی از قبیل سینک، فر، گاز صفحه ای، گاز مبله و شیرآلات را تولید می کند.

شرکت اخوان در تمامی شهرها نمایندگی فعال دارد؛ پس اگر به دنبال خرید هود هستید، می توانید به یکی از شعب شرکت اخوان مراجعه کنید یا با مراجعه به سایت این نمایندگی ها، به صورت اینترنتی هود اخوان را خریداری نموده و آن را درب منزل تحویل بگیرید. نصب رایگان یکی از خدمات این شرکت می باشد.

هود آلتون

در قسمت ابتدایی مقاله، با نکات مهم برای خرید هود و 5 نوع متفاوت آنها آشنا شدید. با این تفاسیر لازم نیست وقت زیادی صرف جستجو در بازار بگذارید؛ چون می توانید هود مدنظر خود را با خصوصیات عنوان شده از شرکت آلتون تهیه نمایید.

هود آلتون طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است و دارای سنسور هوشمند تشخیص دود، گاز و حرارت می باشد. هود آلتون علاوه بر زیبایی ظاهری، کیفیت، موتور قوی، توان مکش عالی، جنس بدنه بادوام و صدای کم نیز دارا است. هود شیشه ای و لمسی آلتون پیشنهادی است که نمی توانید رد کنید.

خدمات پس از فروش عالی و گارانتی طولانی محصولات آلتون را می توانید یکی از ویژگی های خوب این شرکت در نظر گرفت. لذت یک آشپزی را با هود آلتون می توانید تجربه کنید.

هود ایلیا استیل

شرکت ایلیا استیل با عرضه و ساخت هود در طرح و مدل های متفاوت، پاسخگوی نیاز همه سلیقه ها است. محصولات شرکت ایلیا استیل از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی که مستقیما از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد می کند، ساخته می شوند. هود ایلیا استیل به طور کامل می تواند برآورده کننده نیاز یک آشپز برای آشپزخانه باشد.