جمعه 10 فروردین 1403

به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما اقتصاد راشرطی نمی کنیم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما اقتصاد راشرطی نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: پس از دریافت حکم رهبر انقلاب من باید دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم اما به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

رئیسی گفت: دولتمردان، مسئولان و مردم در این 40 سال در جهت تحقق مردم سالاری دینی تلاش کردند. در این 40 ساله آنجایی که به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست‌های نظام توجه شد حوزه ارتقا و پیشرفت بود و آنجایی که کم توجهی شد، حوزه مشکلات، کاستی‌ها و گله‌مندی‌های مردم بود.

وی افزود: من باید از تمام خدماتی که در این 40 سال انجام شده است و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند، سپاسگزار باشم.

رئیس‌جمهور گفت: انتخابات 28 خرداد، جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود. در این انتخابات علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان، شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی حضوری باشکوه داشتند و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

رئیسی گفت: پیام مردم در 28 خرداد پیام تحول خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود. پیام مردم در 28 خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام جمهوری اسلامی بود. پیام مردم، پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهیدان بود. پیام 28 خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود.

وی ادامه داد: پیام مردم در 28 خرداد پیام تغییر وضع موجود بود. بدهی‌های دولت از سال 94 سه برابر شده‌اند. وضعیت امروز مردم وضعیت مناسبی نیست؛ این هم به دلیل دشمنی دشمنان بود و هم به دلیل کاستی‌هایی است که در داخل کشور داشتیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه مردم از دولت جدید خواستند تحول است. برنامه ما نیز برنامه تحولی است.

وی افزود: ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نمی‌زنیم.