سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بورس سبز پوش شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
بورس سبز پوش شد

شاخص کل بازار سرمایه برای دومین روز متوالی سبز پوش شد و حتی در ساعات ابتدایی معامله به به یک میلیون و 268 هزار واحد نیز رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاخص کل بازار سرمایه امروز نیز برای دومین روز متوالی سبزپوش باقی ماند و با رشد 9 هزار و 717 واحدی رقم شاخص کل آن به عدد یک میلیون و 257 هزار واحد دست یافت و گفتنی است که شاخص کل با معیار هم وزن نیز 66 واحد افزایش یافت و به رقم 369 هزار و 600 واحد رسید و یک میلیون معامله به ارزش 126 هزار و 596 میلیارد ریال در بازار امروز به ثبت رسید.

از جمله نمادهایی که بیشترین تاثیر منفی را در معاملات امروز بازار سرمایه گذاشتند می توان به سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد و در مقابل صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از جمله نمادهای پربیننده امروز نیز می توان به ایران خودرو، سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و سرمایه گذاری سیمان اشاره کرد.

فرابورس نیز به کانال 16 هزار واحدی دست یافت

شاخص کل فرابورس با رشد 44 واحدی به رقم 16 هزار و 39 واحد رسید. معامله‌گران این بازار 631 هزار معامله به ارزش 44 هزار و 520 میلیارد ریال انجام دادند.

ازجمله نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را در امروز فرابورس گذاشتند می توان به شرکت آهن و فولاد ارفع، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه اشاره کرد و در مقابل آنها سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر منفی را در امروز فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از برق و انرژی پیوندگستر پارس، پتروشیمی ارومیه، سرمایه گذاری پویا، کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، تهیه توزیع غذای دناآفرین فدک و مجتمع صنایع لاستیک یزد تشکیل شده است.

223227

کد خبر 1455823
بورس سبز پوش شد 2