دوشنبه 23 مهر 1403

بوستان مشاهیر در همدان ایجاد می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بوستان مشاهیر در همدان ایجاد می‌شود

همدان - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بوستن مشاهیر در بوستان فدک واقع در منطقه چهار مدیریت شهری همدان ایجاد می‌شود.

رضوان سلماسی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت ایجاد بوستان مشاهیر همدان اظهار داشت: طراحی و اجرای مناسب بوستان مشاهیر در حال انجام است و در فضایی مناسب با بهره گیری از ایده های برتر اجرا می شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت تصویرسازی و اجرای سردیس و تندیس مفاخر و مشاهیر همدان در این بوستان گفت: در طراحی و اجرای سردیس‌ها و تندیس‌های بوستان مشاهیر از اساتید، صاحب‌نظران و صاحبان فن این حوزه استفاده می شود.

سلماسی دلیل جانمایی بوستان مشاهیر در پارک فدک واقع در بلوار آیت‌الله نجفی در منطقه کمتر برخوردار همدان را در راستای ایجاد محور فرهنگی و گردشگری اعلام کرد.

وی افزود: با طراحی کاربری‌ها و فضاسازی متناسب با اهداف فرهنگی و گردشگری در این محور، توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر و استفاده از ظرفیت های موجود با هدف بهره‌مندی حداکثری شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی تحقق می یابد.

سلماسی اضافه کرد: همچنین با توجه به تخصصی بودن این بوستان ضروری است زیرساخت ها بر اساس نوع نیاز تامین و ایجاد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه بوستان مشاهیر باید تابستان امسال به بهره برداری برسد، گفت: با توجه به اقدام های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در شناسایی و تصویرسازی مشاهیر منتخب و توجه شهرداری منطقه چهار در طراحی بوستان، انتظار داریم مطابق با زمان‌بندی اعلام شده از سوی شهرداری، شاهد افتتاح بوستان باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*