دوشنبه 16 مهر 1403

بوشهری‌ها در قرنطینه خانگی کتاب بخوانند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بوشهری‌ها در قرنطینه خانگی کتاب بخوانند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهریها در ایامی که به دلیل اوج گیری کرونا ناگزیر به قرنطینه خانگی هستند خواندن کتاب را از یاد نبرند.

فاطمه کرمپور روز شنبه در نشست با شماری از فعالان عرصه کتابخوانی در استان بوشهر افزود: مردم فرهیخته و ادب دوست استان بوشهر همواره با کتاب در انس بودند است برهمین اساس در این دوران نیز بهترین شیوه پر کردن اوقات فراغت خواندن کتاب است.

وی بیان کرد: تعطیلی‌ها و تردد کم بهترین فرصت برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان است که باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

کرمپور گفت: مطالعه آثار بزرگ ادبیات عمومی توسط خانواده ها باید به یک فرهنگ عمومی و یک گفتمان غالب فرهنگی تبدیل شود.

کرمپور ادامه داد: در هشت سال اخیر با موج بزرگ و زیبای ترجمه آثار بزرگان ادبیات جهان مواجه‌ایم به همین دلیل شایسته است خانواده های بوشهری علاوه بر تشویق فرزندان خود به مطالعه در روند بهبود و ارتقای فرهنگی جامعه به صورت مسئولانه مشارکت کنند.

وی افزود: مطالعه کتاب علاوه بر افزودن اطلاعات برای فرد، موجب تشکیل شخصیت نیز می‌شود از این رو این مهم حائز اهمیتی ویژه است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و اترشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: 20 اثر از کتابخوانان بوشهر به مرحله نیمه نهایی پویش "با کتاب در خانه" کشور راه پیدا کرده است.

آنیتا مظفری افزود: یک هزار و 38 اثر از سراسر کشور براساس شاخص هایی همچون، زمان بندی مناسب، خلاقیت و نوآوری در اجرا و ارائه الگوهای مناسب ترویج کتابخوانی به دبیرخانه پویش فرستاده شد که هیات داوران پس از بررسی 200 اثر برگزیده در چهار رده سنی به مرحله نیمه نهایی را معرفی کردند.

وی بیان کرد: از استان بوشهر نیز 90 کلیپ با هشتگ این پویش در شبکههای مجازی به اشتراک گذاشته شده بود که از این میان بیست اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

مظفری ادامه داد: مهدیه لیراوی، فاطمه لیراوی، الهه حیاتی، نسترن خدری و دانیال خدری از گناوه، زهرا اسماعیلی فرد، نازنین رجبی، آلما مزارعی زاده و فریبا نگهبان از دشتستان، امیر محمد زحمتکش، زرافشان ملکی و نرگس قایدی از تنگستان، پردیس حسن زاده، رضا کشاورز و شایان جلوه نیا از کنگان، پرهام زارعی و مهرسا راستیان از دشتی، علی ابراهیم زاده از بوشهر، مریم اکرمی از جم و سروش دیلمی از دیلم افراد حاضر در مرحله نیمه نهایی این پویش هستند.

وی اظهار داشت: نتیجه داوری 50 اثر برتر این پویش در چهار رده سنی پیش دبستان، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد.

پویش"با کتاب در خانه" استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران، تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده و گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*