چهارشنبه 18 مهر 1403

بیش از 13 میلیارد مترمکعب گاز از طریق این منطقه عملیاتی انتقال یافت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بیش از 13 میلیارد مترمکعب گاز از طریق این منطقه عملیاتی انتقال یافت

اقتصادنیوز: سرپرست منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران گفت: مقدار گاز انتقالی از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه جهت مصارف خانگی، نیروگاه ها، صنایع و صادرات در نمیه نخست سالجاری، 13 میلیارد و 613 میلیون متر مکعب بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی زارع روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک، ایمن و پایدار، نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز صنایع، نیروگاه ها و منازل دارد و با افزایش میزان گاز انتقالی، علاوه بر تامین نیاز روزافزون مصرف کنندگان، گامی مهم در جهت کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست برداشته شده است.

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز در فصول سرد سال، حفظ پایداری انتقال گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، توانسته ایم این مهم را محقق سازیم و به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کنیم.

زارع گفت: سال گذشته 31 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه انتقال یافت که این رقم نسبت به سال 1401، حدود سه میلیارد مترمکعب کمتر بود

وی با ابراز امیدواری به تداوم این روند، گفت: با همدلی و تلاش مضاعف، می توانیم در آینده نیز به موفقیت های بزرگتری دست یابیم و سهم خود را در انتقال پایدار، ایمن و بهره ور انرژی کشور بیش از پیش ایفا کنیم.

خبر مرتبط حمله موشکی حزب‌الله به سکوی گازی «لویاتان»/ سامانه «فلاخن داوود» فعال شد

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان صبح امروز چهارشنبه منطقه حیفا و اطراف آن و سکوی گازی «لویاتان» در شمال سزمین های اشغالی را با موشک هدف قرار داد.

مهمترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق العمل کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین شده داخلی و پایانه های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده های یاد شده است.

این مهم توسط 10 منطقه عملیاتی شامل منطقه 1 (خوزستان)، منطقه 2 (اصفهان)، منطقه 3 (تهران)، منطقه 4 (خراسان)، منطقه 5 (فارس)، منطقه 6 (هرمزگان)، منطقه 7 (همدان)، منطقه 8 (آذربایجان شرقی)، منطقه 9 (مازندران) و منطقه 10 (بوشهر) انجام می شود.

رسالت منطقه هشت گاز کشور که در تبریز مستقر است، دریافت گاز طبیعی از مناطق 3، 7 و 9 و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
بیش از 13 میلیارد مترمکعب گاز از طریق این منطقه عملیاتی انتقال یافت 2