پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

بین الملل

بین الملل

وب‌گاه فرارو

کتابخانه جندی‌شاپور با الهام از معماری قرن 16 اروپا در سبک گوتیک طراحی شده است. بسیاری از گردشگران می‌گویند فضای این کتابخانه آن‌ها را یاد فیلم هری‌پاتر می‌اندازد و پیوند آن را با معماری این فضا بی‌ارتباط نمی‌دانند. در بخش شرقی این کتابخانه، پلکانی بسیار زیبا با الهام از فرهنگ ایرانی خودنمایی می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس جنبش وعی (آگاهی) عراق در توییتی نوشت: فکر می‌کردم مقتدی صدر از انقلاب توییت استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد از روش پدرش در انقلاب جمعه استفاده می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران 27 هزار و 776 تومان است.

وب‌گاه عصر ایران

طبری این مناطق را میادین آزادی، انقلاب، تجریش، میدان حضرت عبدالعظیم حسنی، راه آهن، خراسان و میدان نماز اسلامشهر عنوان کرد.

وب‌گاه تابناک

در هفته‌های اخیر، پنج انتصاب جدید در وزارت امور خارجه صورت گرفته است که در روز یکشنبه 12 تیرماه 1401 به صورت رسمی در این زمینه از سوی دستگاه دیپلماسی کشور اطلاع رسانی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در پی این حمله چند نفر کشته و زخمی شده‌اند. رییس پلیس خبر از بازداشت یک مرد جوان 22 ساله داد، انگیزه اصلی حمله همچنان نامشخص است و در عین حال تروریستی بودن آن رد نشده است.

خبرگزاری تسنیم

باشگاه بارسلونا در آستانه تمدید قرارداد بال فرانسوی خود قرار دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: با توجه به اینکه جز جشنواره تئاتر دانشجویی هیچ بستر مناسبی برای فعالیت دانشجویان تئاتر وجود ندارد، نابسمان و نامشخص بودن وضعیت این جشنواره می تواند آسیبی جدی به این بخش وارد کند.

خبرگزاری دانا

روسیه با محدود کردن عرضه گاز به اروپا در برابر تحریم‌های غرب مقاومت می‌کند و احتمال قطع کامل گاز روسیه ممکن است؛ این موضوع باعث شده تا وحشت اروپا را فراگیرد.

خبرگزاری مهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر کالاهای هندی طی 17 تا 18 روز از مسیر ایران به فنلاند می رسند اما از مسیر دریای سرخ دو ماهه جابجا می‌شوند.

وب‌گاه منیبان

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولیت، درخصوص افراد دارای معلولیتی که فاقد توانایی رانندگی یا خودرو هستند نیز توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه گسترش

به گفته تحلیلگران بانک جی پی مورگان چیس، اگر تحریم‌های غرب روسیه را وادار به اقدامات تلافی‌جویانه برای کاهش تولید نفت کند، قیمت جهانی این محصول استراتژیک ممکن است به "رقم فضایی" 380 دلار در هر بشکه برسد.