پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

بین الملل

بین الملل

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: در مجموع 81 تست آبله میمونی غربالگری شده اند که 39 مورد مشکوک بوده و بعد از بررسی دقیق تر منفی شده اند.

وب‌گاه عصر ایران

در موضوع اینترنت ماهواره‌ای در منطقه، بخش خصوصی می‌تواند ظرفیت‌هایی را برای پارک‌ها و دانشگاه‌ها تامین کند و سرعت بالاتری را در دسترس قرار دهد و دغدغه‌هایی این چنینی را برطرف کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید میعاد صالحی در مراسم الحاق 319 دستگاه ناوگان تولید داخل و یا بازسازی شده به شبکه ریلی اظهار داشت: در سال 1400 رکورد تولید داخلی ناوگان هم به لحاظ تعداد و هم عرضه شکسته شد و بخش دوم آن به نیمه دوم سال گذشته بر می‌گردد. وی با اشاره به نامگذاری امسال، یکی از مصادیق تولید دانش بنیان را حمل و نقل ریلی دانست و گفت: این حوزه هم اشتغال زاست و هم جهش...

وب‌گاه عرشه آنلاین

آژانس ترافیک جاده‌ای آلمان اعلام کرد 59 هزار خودروی تسلا نقص نرم‌افزاری دارند.

خبرگزاری مهر

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر نقطه از جهان که جنایات حقوق بشری رخ می دهد نام آمریکا می درخشد، گفت: ملت ایران جنایات حقوق بشر آمریکایی را بیشتر از همه درک کرده است.

وب‌گاه فرارو

بیش از 95 درصد از موارد ابتلا به آلزایمر به عنوان شایع‌ترین بیماری زوال عصبی، بدون داشتن سابقه ژنتیکی و به طور تک‌گیر عمدتاً با تأثیر عوامل محیطی و آلاینده‌ها در سنین بالای 65 سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: توزیع یک میلیون بسته معیشتی سلامت محور در مناطق محروم و به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ارزش 600 هزار تومان آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون 100 درصدی جمعیت آسیب‌پذیر راه پایان کروناست و باید واکسیناسیون را به حد بسیار قابل قبولی برسانیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: کرونا تمام نشده، ما پیشرفت کرده ایم، اما مناسب نیست و توانایی برای ردیابی کووید در معرض تهدید و همچنان موارد ابتلا به کووید 19 در جهان رو به افزایش است. رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: موارد ابتلا به کووید که توسط ساب واریانت‌های BA,4 و BA.5 سویه اومیکرون در بسیاری از نقاط ایجاد شده در 110...

وب‌گاه الف

بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، علائم بیماران آبله میمون در انگلیس با علائم مشاهده شده در سایر نقاط جهان متفاوت است. به گفته محققان، همه بیماران، مردانی هستند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با انتشار رقم دستمزد غیرمتعارف 9 میلیاردی برای کارگردان «برادران لیلا»، مروری کرده‌ایم بر دستمزدهای نجومی ستاره‌های سینمای دهه 60 و 70 نظیر اکبر عبدی که به دلیل طلب یک میلیون و 500 هزار تومانی در دهه 70 ممنوع‌الکار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه تهران نشان‌دهنده القای فرآیند‌های متعدد سلولی و مولکولی مرتبط با بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های زوال عصبی توسط ریز ذرات معلق هوای شهر تهران موسوم به PM 2.5 و در نتیجه اثرات مخرب آن‌ها روی پروتئین‌ها و سلول‌های عصبی است. این مطالعه که در قالب رساله ی زهرا خوشکام در آزمایشگاه تحقیقاتی بیوتکنولوژی پروتئین (PBRL) دانشکده...

خبرگزاری دانا

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر کالاهای هندی طی 17 تا 18 روز از مسیر ایران به فنلاند می رسند اما از مسیر دریای سرخ دو ماهه جابجا می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نامه نیوز نوشت: احمد مازنی گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها به دلیل رابطه نزدیکی که با آمریکا دارند، می‌توانند بر روند مذاکرات تأثیر سازنده داشته باشد و با همه احوال توافق دور از دسترس نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گنج‌خانلو گفت: من با وجود کمبود تجهیزات توانستم با کسب 2 مدال مزد زحمات خود را در قهرمانی آسیا بگیرم.