دوشنبه 9 مهر 1403

بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته نسبت به احداث سرانه‌های هفت‌گانه در منطقه 22

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته نسبت به احداث سرانه‌های هفت‌گانه در منطقه 22

شهردار منطقه 22 از برنامه‌ریزی این دوره از مدیریت شهری در حوزه سرانه‌های هفت‌گانه در این منطقه خبر داد و گفت: متأسفانه در گذشته نسبت به این موضوع کوتاهی شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه 22 در حاشیه بهره‌برداری پروژه تکمیل تقاطع‌های بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گل‌ها) و خیابان شهید زینعلی (کاج) در قالب چهلمین پویش شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های پروژه‌های اشاره شده، اظهار کرد: طول پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا و خیابان شهید زینعلی 750 متر مربع است و ویژگی این دو پروژه محلی بودن آن است.

وی با اشاره به اینکه جهت احداث دو پروژه اشاره شده مبلغ 43 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: این پروژه در بازه زمانی 5 ماهه توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اجرا شده است.

انتقاد از تأخیر در ارسال لوایح نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی از سوی شهرداری تهران برای سال آینده

شهردار منطقه 22 ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های دو پروژه تکمیل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گل‌ها) و خیابان شهید زینعلی (کاج) ارتقاء سطح نفوذپذیری بافت شهری است ضمن اینکه تاکید مدیریت شهری در این دوره بر این است که افتتاح پروژه‌ها کارکردی داشته باشد و مردم آن را لمس و احساس کنند.

حاجوی ادامه داد: ان‌شاءالله الباقی اتصالات بزرگراه خرازی و همدانی نیز در دستور کار قرار دارد تا این بزرگراه‌ها نیز از حالت بن‌بست در بیایند.

وی همچنین به طرح آمایش طرح تفصیلی منطقه 22 اشاره کرد و گفت: در سال جاری توسعه پروژه‌های محلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و ان‌شاءالله این روند برای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه 22 با اشاره به ویژگی‌های این منطقه گفت: این منطقه در دهه 80 شکل گرفت و این منطقه می‌تواند متفاوت از سایر مناطق تهران و به عنوان یک الگو مطرح باشد. ضمن اینکه تمامی ساخت و سازها در منطقه 22 بر مبنای اسناد فرادستی که یکی از مهمترین آنها طرح تفصیلی منطقه 22 است انجام می‌پذیرد.

حاجوی همچنین از برنامه‌ریزی مدیریت شهری در این دوره جهت احداث و توسعه سرانه‌های هفت‌گانه در شهر تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه در دوره گذشته کم توجهی به سرانه‌های هفت‌گانه شده است و در این دوره ما بنا داریم به این موارد توجه داشته باشیم و آنها را ایجاد کنیم.

وی درخصوص میزان صدور پروانه‌های صادر شده در سال جاری در منطقه 22 گفت: تمام ساخت و سازها در این منطقه بر اساس طرح تفصیلی انجام می‌پذیرد و چنانچه ما بتوانیم ساخت و ساز را رونق بدهیم شاهد افزایش اشتغال نیز خواهیم بود.