جمعه 10 فروردین 1403

تأکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت به حل مشکل سفر سوریه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تأکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت به حل مشکل سفر سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

دراین جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به آمار حضور زائران ایرانی در سوریه در سه مقطع فروکش کردن درگیری‌ها و قبل و بعد از شروع ویروس کرونا، اظهار داشت: در شرایط کنونی زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت فقط از خراسان رضوی به دمشق اعزام می‌شوند.

وی به افزایش حضور زائران از عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سوریه اشاره کرد و مشکل اساسی در اعزام زائران از تهران و دیگر استان‌ها را پرواز دانست و ابراز امیدواری کرد که مشکلات این سفر زیارتی حل و زائران ایرانی بیشتری به زیارت حرم حضرت زینب کبری و بارگاه حضرت رقیه (سلام الله علیهما) مشرف شوند.

در این جلسه سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیگیری‌های صورت گرفته برای اختصاص یک خط اعتباری با نرخ مصوب برای تأمین ارز دوره‌های سه ماهه عتبات عالیات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تأمین این مبلغ توسط بانک مرکزی در کاهش هزینه سفرها به اعتاب مقدسه تأثیر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت نیز از پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات کاروان‌های اعزامی به عتبات در حوزه‌های بهداشت و درمان، اسکان، حمل و نقل، تغذیه و انجام زیارت در نجف، کاظمین و سامرا گزارش داد و تأکید کرد: تلاش شده است که حقوق زائران توسط شرکت‌های زیارتی رعایت شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سوریه

سازمان حج و زیارت

عتبات ارز زیارتی نماینده ولی فقیه در حج و زیارت سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تأکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت به حل مشکل سفر سوریه 2
تأکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت به حل مشکل سفر سوریه 3