چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

یک مدیر اسبق نظام بانکی با تاکید بر ضرورت اصلاح روش‌های سیاستگذاری بانک مرکزی در بازار ارز، به اختیارات بی‌سابقه این بانک در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر بانک مرکزی ادعا دارد که بازار ارز را تحت کنترل داشته، منابع ارزی کافی است، فروش نفت خوب بوده و خزانه هم پر است؛ پس چرا سیاستگذاری درست نیست که حاصلش ارز چندنرخی شده است.

چین با اختصاص 61.61 درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت کشورمان، اولین کشور طرف معامله در واردات این کالا بود و پس از آن امارات متحده عربی با سهمی معادل 32.93 درصد و تایلند با 3.15 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها، نرخ اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله ثابت ماند، سکه در آخرین روز هفته گران شد، افزایش تقاضای جهانی برای طلا، اعلام زمان حراج بعدی شمش طلا و اخراج کارکنان تسلا را در بر دارد.

آرگون درباره درخواست فعالان بخش خصوصی از مسئولین نسبت به تعطیل کردن روز شنبه گفت: درخواست اتاق این است که از این فرصت استفاده کنیم و تمامی فعالان بخش خصوصی خواهان تعطیلی شنبه هستند. اگر پنجشنبه را تعطیل کنیم، خودمان، را محدود کردیم و نوعی تحریم داخلی است. نامه‌هایی به ریاست محترم مجلس و مقام معظم رهبری درباره این مسأله ارسال شده است.

امروز مطالبی همچون قیمت یورو افزایش یافت؛ دلار ثابت، مهم‌ترین چالش همه بازار سرمایه ارز نیما است، 10 خبر داغ برای این بازار‌ها، پیش بینی تحلیلگران برای طلا در کوتاه مدت و میان مدت، نقد و بررسی سریال Succession، خبری برای نماد‌های فرابورسی | سهامداران این 16 نماد فرابورسی درجریان باشند، عرضه اولیه شرکت 335 میلیارد تومانی، مرحله سوم سود سهام عدالت در چه تاریخی واریز می‌شود؟؛ در سایت نبض...

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست با مدیران عامل بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین بر اخذ تسهیلات مالی به منظور سرعت بخشیدن به پروژه‌ها و طرح‌های توسعه ملی مس تاکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

هر اسکناس دلار آمریکا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در مرکز مبادله طلا و ارز ثابت ماند.

حمید بهزادی بخش از طرف سید محمد هادی سبحانیان به عنوان «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد.

سکه تمام بهار آزادی امروز با افزایش نسبت به روز گذشته به 44 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در نهایت باعث می‌شود که کشور هدف تبدیل به شریک تجاری ما شود و در عین حال بازاری تضمینی برای نفت خام ایران فراهم کرده است که درآمد ارزی برای ما به همراه خواهد داشت.

هر جا انحصار وجود داشته باشد، زمینه برای فساد و سوءاستفاده فراهم می شود. ممکن است فردی موفق شود برای ملکی مجوز حرائم بگیرد ولی کسب و کارش را راه اندازی نکند، در این صورت، حق افراد دیگر ضایع می شود.

نظرسنجی تابناک از 50 تن از کارآفرینان و استارتاپ‌های بزرگ کشور پیرامون کارآمدترین عضو کابینه در راستای حمایت از تولید نتایج قابل تاملی داشته است.