چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت.

در مراسم گرامیداشت پنجاه و هشتمین سالگرد فعالیت شرکت سایپا، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور تأ‌کید کرد که سایپا طی 26 ماه گذشته موفقیت‌های پُرشماری را کسب کرده و در مسیر تحقق انتظارات مردم در حال گام برداشتن است.

مراسم گرامیداشت روز سایپا با حضور فعالان حوزه صنعت خودرو در شرکت سایپا برگزار شد.

قیمت دلار امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران با روند افزایشی به 43 هزار و 95 تومان رسید.

بررسی روند بازار جهانی طلا نشان می‌دهد بهای اونس جهانی فقط در یک هفته اخیر نزدیک به 130 دلار افزایش یافته که رشد حدود 6 درصدی در این مدت را نشان می‌دهد.

امروز مطالبی همچون هفته آینده جلسه مهم سه هلدینگ بزرگ دارویی، محبوبت روزافزون هواوی، اپل را تهدید می‌کند!، فبیستون در یک قدمی عرضه اولیه، پیش بینی قیمت طلای جهانی، بیت کوین تا چه قیمتی افزایش می‌یابد؟، بیش از 80 نماد در هفته‌ی آینده مجمع برگزار می‌کنند، کدام نماد‌ها افزایش سرمایه دارند؟، آیا سود سهام عدالت در زمان مقرر واریز نمی‌شود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

واردات خودرو همواره با موانع بسیاری همچون استاندارد و تخصیص ارز مواجه است. این در حالی است که در خصوص واردات خودرو توسط جانبازان نیز معاون وزیر صمت تاکید دارد تخصیص و نرخ ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی نیاز به جلسه با رئیس کل بانک مرکزی دارد.

پس از صدور جریمه 26 هزار میلیارد تومانی در آبان امسال برای بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات مسکن خودداری کرده بودند و البته هنوز گزارشی از پرداخت این جریمه ارایه نشده، حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب کرد تا ترازنامه بانک‌هایی که به تعهدات خود در بخش مسکن عمل نمی‌کنند کاهش یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: به جز مسیر‌های اعلام شده از جمله کیش، قشم و فرودگاه‌های نفتی در سایر مسیر‌ها پرواز چارتری ممنوع است.