دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایطی تولیدحداقل یک‌میلیون و 700هزار دستگاهی در خودروسازی کشور را هدف‌گذاری کرده که اظهارات اخیر نفر اول این وزارتخانه نشان می‌دهد هدف موردنظر محقق نخواهد شد. عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، اخیرا اعلام کرده «پیش‌بینی می‌شود امسال تولید خودروهای داخلی 14 تا 20درصد رشد داشته باشد». با توجه به اظهارات وی، رشد تولید خودروهای داخلی در سال 1402 و نسبت به 1401 حداقل...

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، تقویم بورسی و اقتصادی هفته دوم آبان، مدیرعامل غول بانکی آمریکا سودای سیاست در سر دارد؟!، خبر‌های مهم برای سهامداران سمگا، اخابر و وبصادر، پیش بینی بورس هفته دوم آبان | بورس صعودی می‌شود؟، خطر تعلیق این 20 نماد، مراقب باشید!، دو سیمانی بر صدر سودده‌ترین نمادها؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

طبق پیش بینی جدید صندوق بین‌المللی پول (IMF)، تولید ناخالص داخلی اسمی آلمان در سال 2023 از ژاپن پیشی خواهد گرفت و این قدرت اروپایی را به جایگاه سومین اقتصاد بزرگ جهان ارتقا می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده اعلام کرد قیمت‌های بالای نفت همراه با تردیدهای پیش روی اقتصادی می‌تواند تقاضای جهانی برای فرآورده‌ها را تا سال 2024 کاهش دهد. با این حساب می‌توان گفت قیمت نفت در آینده روندی نزولی خواهد داشت.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند مجلس لیبی خواستار توقف صادرات نفت به حامیان رژیم صهیونیستی شد، طلای جهانی گران شد، سکه به 30 میلیون نزدیک شد، دلار مرکز مبادله همچنان در محدوده 41 هزار تومان، بانک مرکزی: سرعت رشد پول کم شده است و عملکرد تراستی‌ها برای بانک مرکزی شفاف نیست را در بر دارد.

پس از توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، دوباره نوبت به همتی رسید و در واکنش به این سخنان معاون رئیس جمور نوشت: "حداقل از شما انتظار بود که صحبتهای من را دقیق گوش میدادید.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، قیمت انواع خودرو در بازار پایان هفته، مدیرعاملی که دیپلم تجربی دارد!، قیمت طلا و سکه دوباره اوج گرفت، شایعه برکناری عشقی واقعیت دارد؟، ناجی بازار سرمایه کیست؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در افزایش مصرف بنزین در کشورمان به مصرف بالای خودرو‌ها برمی گردد. خودرو‌هایی که در کشورمان مورد استفاده قرار می‌دهیم، استاندارد نیستند و مصرف بسیار بالایی دارند. همین امر در بالا رفتن میزان مصرف اثرگذار است و در نهایت به ناترازی کمک می‌کند.

عباس آرگون

بهتر است مسئولان وزارت صمت در خصوص واردات خودرو‌های اقتصادی برای مردم توضیح دهند تا مشخص شود که بالاخره خودرویی با قیمت اقتصادی و متناسب با قدرت خرید طبقه متوسط و کم درآمد جامعه وارد خواهد شد یا خیر؟