دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

رییس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به اینکه ساختار کارشناسی مرکز آمار مربوط به سه دهه قبل است، گفت: فاصله معنادار گزارش‌های مرکز آمار و بانک مرکزی مشروعیت داده ها را زیر سوال میبرد.

وزیر اقتصاد در تشریح علت تاخیری که در برگزاری مجمع بانک آینده ایجاد شد، توضیح داد: با توجه به معرفی اعضای هیات مدیره جدید بانک، باید پاسخ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واصل میشد که ما میتوانستیم جلسه مجمع بانک را برگزار کنیم؛ منتظر پاسخ بانک مرکزی در این خصوص هستیم تا بعد از آن مجمع عمومی بانک آینده را برگزار کنیم.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: سککوک ابزاری برای مدیریت روش‌های جدید تأمین مالی است و این ابزار برای بخش تولید کشور به ویژه تولید مسکن مفید و مؤثر است و تنوع در محصول و افزایش کیفیت و بهره‌وری را امکان‌پذیر می‌سازد.

عباس علی آبادی وزیر صمت، درباره آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خارجی گفت: خوشبختانه آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خارجی به تصویب هیات وزیران رسید و به‌زودی ابلاغ می‌شود. حال باید دید شرایط واردات برای عموم مردم چگونه تعیین شده است؟!

سی وهفتمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک رفاه کارگران برگزار و برندگان خوش‌شانس این دوره انتخاب شدند.

چندی پیش بلومبرگ در گزارشی از مخالفت هند با درخواست روسیه برای پرداخت پول نفت با یوان خبر داد. مقامات هندی در این باره گفتند که انتظار می‌رود دهلی نو درخواست شرکت‌های نفتی روسی برای پرداخت پول نفت به یوان چین را رد کند.

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به سی و یکم خرداد ماه 1402 و مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برگزار شد.

مراسم قرعه کشی جوایز سومین دوره جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک گردشگری در روز یکشنبه 30 مهر ماه در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی در سطح بین‌الملل به نام آلیانز ترید قیمت نفت خام را 140 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است. این شرکت با تکیه بر تنش موجود میان حماس و اسرائیل چنین چشم‌اندازی را برای بازار طلای سیاه در نظر گرفته است.

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک صادرات ایران به منظور انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره، برگزار شد و قربان اسکندری به عنوان عضو هیئت‌مدیره جدید این بانک انتخاب و معرفی شد.‌

شرکت صنایع تولیدی کروز در کنار تامین نیاز داخل قطعات خودرو، به دنبال بازارهای صادراتی است.

بازار خرید ملک از سوی ایرانی‌ها به دنبال وعده‌های دولت ترکیه مبنی بر اعطای اقامت و سایر امتیازات، در سال‌های اخیر به حدی داغ شده بود که شاهد گسیل سرمایه ایرانی‌ها چه در بخش ساخت و ساز و چه خرید به این کشور بودیم، اما ثبات اقتصاد و بازار ارز در ایران موجب شده تا شاهد بازگشت سرمایه‌ها باشیم.

ریزش نرخ دلار در بازار غیر رسمی و کانال‌های تلگرامی که از روز شنبه شروع شده بود، امروز هم ادامه داشت و دلار به کانال 40 هزار تومان بازگشت.