دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

با برنامه ریزی صورت گرفته، محصول شاین مکس در دو نسخه بنزینی و هیبریدی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

بانک مرکزی تاکید داشته است: بروز کسری بازرگانی گمرکی بیش از هر چیز ریشه در تحولات قیمت‌های جهانی کالا‌های صادراتی و وارداتی دارد؛ به طوری که ارزش هر تن کالای صادراتی در شش ماهه سال برابر 356 دلار بوده که در مقایسه با رقم شش ماهه سال قبل معادل 23.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

درحالی مدیرعامل عمران پردیس وعده آغاز ساخت پروژه "کج" مسکن مهر این شهر را در خرداد امسال داده بود که فعلا اتفاق امیدوارکننده‌ای برای این پروژه نیفتاده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره مشکلات اخیر این شرکت و دلایل مأموریت وزیر ارتباطات برای رسیدگی به اوضاع مخابرات ایران همچنین علت اینکه بحث تمدید پروانه شرکت مخابرات طولانی شده است توضیح داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین افتتاح طرح نجما استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه‌ای موفق از برنامه ریزی با اهداف عملیاتی از جمله تحقق اقتصاد دیجیتال است که رقابت پذیری، مردمی سازی و ایجاد جذابیت اقتصادی برای عرضه کنندگان فناوری، از جمله تاثیرات عملی طرح نهضت جهادی فیبرنوری در عرصه های فناوری محور را تشکیل می دهد.

قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت و از اوج 5 ماهه جلسه قبل عقب نشینی کرد زیرا تقویت دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی مهم در هفته جاری و در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پیامد جهانی درگیری خاورمیانه هستند، باعث کاهش تقاضا برای این دارایی بدون بازده شد.

قیمت هر دلار آمریکا امروز در مرکز مبادله ایران در مقایسه با روز گذشته افزایش و هر اسکناس یورو کاهش داشت.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران، 28 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

هوندا موتور اعلام کرد که که قصد دارد یک سرمایه‌گذاری مشترک با جنرال موتورز و کروز انجام دهد تا خدمات سواری بدون راننده را در اوایل سال 2026 در ژاپن آغاز کند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا 30 مهرماه به یک میلیون و 212 هزار و 511 متقاضی وام ازدواج و فرزند و ودیعه مسکن، بیش از 141 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

بانک آینده گزارش مصوبه هیأت‌مدیره مبنی بر پیشنهاد افزایش سرمایه بانک را در سامانه کدال منتشر کرد.

وزیر بازرگانی ترکیه با بیان اینکه این کشور در مسیر پیوستن به 10 اقتصاد برتر جهان در سال‌های آینده قرار دارد، گفت: درآمد ملی این کشور در سال جاری از مرز هزار میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

احد علیخانی با مصوبه هیات مدیره صندوق به عنوان مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران منصوب شد.