دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بانک مرکزی اعلام‌کرد که با تنظیم سیاست‌های پولی، کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها و اعمال سیاست‌های تثبیت اقتصادی، سرعت رشد حجم پول در پایان مهر ماه 1402 نسبت به پایان مهر ماه سال گذشته به 39 درصد کاهش یافته که نشان دهنده کاهش چشمگیر تب انتظارات تورمی است.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران، 29 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد.

بانک شهر بار دیگر با اتکاء به توان مدیریتی مدیران ارشد، دانش و تجربه کارکنان خود توانسته ضمن خلق دستاورد های مهم؛ کارنامه ای درخشان از عملکرد خود در 6 ماهه گذشته از سال برجای گذارد.

نفت امروز با ادامه روند نزولی وارد بازار شد. به نظر می‌رسد داده‌های اقتصادی منطقه یورو یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در کاهش قیمت طلای سیاه است. چراکه این داده‌ها از کاهش تقاضای نفت حکایت می‌کردند. اتفاقی که خواه ناخواه بار روانی برای بازر طلای سیاه دارد و هرچند کوتاه مدت روند آن را نزولی می کند.

مشتریان بانک صادرات ایران با دسترسی به پیشروترین ابزار نقل وانتقال مالی نظام بانکی، بیش از دو میلیون برگ «چکنو» صادر کردند.

نوراله مدبری معاونت اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم تقدیر از همکاری گروه بهمن با این مجموعه گفت: گروه بهمن ابتدای سال 1402 و در سخت‌ترین شرایط حاکم بر بازار خودرو، به نیازهای کمک امداد پاسخ گفت و هدف اصلی ما از جلسه امروز تقدیر و تشکر بابت این همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

همزمان با توسعه خدمات بانکداری باز بانک دی و استقبال مشتریان حقوقی، این بانک از نظر تعداد تراکنش‌های بانکداری باز در بین برترین بانک‌های کشور قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اصلاح قیمت هشت محصول ایران خودرو عنوان کرد: از آنجا که واقعی سازی قیمت و ارتقای کیفیت خودرو دو عامل موثر بر یکدیگر هستند، اگر این اصلاح قیمت به بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو منجر شود قاعدتا این خودروساز قادر به رقابت با خودروسازان خارجی خواهد بود.

بیمه البرز 6 ماه نخست امسال عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشته و در اکثریت شاخص ها، برترین شرکت بیمه ای ایران بوده است.

شرکت کرمان موتور از آغاز فروش اقساطی و بدون محدودیت 2 خودرو جک J4 و KMCT8 خبر داد.

وزارت صمت تاکید دارد: هرگونه اقدام که منجر به عدم تامین بموقع مواد اولیه مورد نیاز صنعت گردد منجر به ایجاد بحران در کشور خواهد شد و اقدامات صورت گرفته توسط وزارت کشاورزی باید در راستای رشد و توسعه صنایع و نه صرفا در حمایت از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران باشد.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند ریزش بورس در دومین روز آبان، خروج سرمایه‌گذاران از بورس رژیم صهیونیستی شتاب گرفت، استراحت سکه در بازار امروز، هدف‌گذاری افزایش مبادلات ایران و ارمنستان تا 3 میلیارد دلار و قیمت طلا در بازار جهانی را در بر دارد.

خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای مسکن 25 متری تصریح کرد: دولت هرگز برنامه‌ای برای ساخت مسکن 25 متری نداشته است و وزارت مسکن با ساخت مسکن کوچک مقیاس موافق نیست.