دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شرکت ایران خودرو دیزل از آغاز سری جدید پیش‌فروش دو محصول ون وانا و پیکاپ دوکابین دیزلی فوتون از روز چهارشنبه 26 مهرماه 1402 خبر داد.

یک کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: در شش ماهه گذشته با سیاست هایی که توسط شورای رقابت اجرا شد، سهم بازار خودروسازان مونتاژ کار از زیر 10 درصد به 19 درصد رسیده و با توجه به این که خودروها را گران تر به بازار عرضه کرده‌اند، سهم ارزشی شان از بازار خودرو به 40 درصد رسیده که طبق اعلام رسمی شورای رقابت فقط 17 درصد از این سهم سودی است که نصیبشان شده است.

شیخ بندر بن‌محمد بن سعود آل ثانی رئیس کل بانک مرکزی قطر در دیدار فرزین تاکید کرد: قطر به کلیه تعهدات خود با ایران پایبند است و هیچ مانعی در توسعه روابط بانکی دو کشور وجود ندارد.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند وزیر نفت: آمریکا هیچ چراغ سبزی نشان نداده است، نفت سنگین ایران گران شد، صعود قیمت نفت در پی تحریم‌های جدید آمریکا، وعده بذرپاش برای کنترل قیمت بازار مسکن را در بر دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: تعیین نرخ تضمینی خرید گندم به یک شورای 6 نفره سپرده شده و به خاطر همین مسئله هنوز قیمت تضمینی جدید گندم مشخص نشده است.

شخصی که از ابتدا در دهک اول تا سوم بوده و هر ماه مبلغ 400 هزار تومان را دریافت کرده باشد، حالا با واریز این مرحله، مجموعا 7 میلیون و 200 هزار تومان به حساب بانکی آن شخص واریز شده است. رقمی که اگر با نرخ امروز دلار مرکز مبادله در نظر بگیریم، حدود 176 دلار می‌شود.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، مهم | گزارش تورم آمریکا در ماه سپتامبر منتشر شد، تقویم بورسی و اقتصادی هفته چهارم مهر | این اخبار برای بورس مهم است!، پرسودترین و زیان ده ترین نمادهای هفته جاری کدام نمادها بودند؟، اظهار نظر جالب IMF درباره قطب جدید اقتصادی؛ هند!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند رئیس کل بانک مرکزی ایران به مراکش رفت، ثبات نرخ دلار در مرکز مبادله ایران، قیمت سکه در بازار چقدر شد؟، طلای بدون بهره جذاب‌تر شد، تحلیل معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول از وضعیت قیمت نفت را در بر دارد.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید روز پنجشنبه - 20 مهر - در بازار تهران، 28 میلیون و 740 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته 190 هزار تومان افزایش داشت.

در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، متین کاکویی به عنوان سرپرست مدیریت ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو منصوب و معرفی شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بریکس ظرفیت‌های فراوانی پیش روی ما قرار داده و راهی برای عبور از تنگناهای اقتصادی کشور است.