دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

تفاهم‌نامه توسعه دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبر نوری (FTTx) در شهر شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا، با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید. همچنین وزیر ارتباطات از عملیات اجرایی توسعه پروژه دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبر نوری (FTTx) و ارائه این خدمت در سطح شهر صدرا توسط ایرانسل،...

دومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس شهربابک طی روزهای 26 تا 28 مهرماه برگزار می‌شود.

براساس آمار‌های منتشر شده در پایان شهریور از سوی بانک مرکزی، بانک ایران زمین بیش از 235 هزار و 738 میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده است.

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و هیات همراه در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی این شرکت، روز پنج شنبه بیستم مهرماه از موسسه خیریه کهریزک استان البرز بازدید کردند.

شرط اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر به جای خودرو این است که یک بازار مبادلات انرژی ایجاد کنیم. به طوری که افراد بتوانند سهمیه بنزین خود را به راحتی بفروشند. دولت باید به صورت تدریجی خودش را از قیمت گذاری بنزین کنار بکشد و قیمت مصارف خارج از الگوی بهینه مصرف در بازار مبادلات تعیین خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که اعضای شورای رقابت دولتی هستند، لازم است در تعیین اعضای این شورا به خصوص ریاست شورای مذکور از افراد متخصص و با تجربه که مسلط به حوزه قیمت گذاری خودرو هستند، استفاده کرد.

صنعت نساجی که یکی از قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین صنایع در تاریخ کسب‌وکار و تولید ایرانی‌هاست، طی یکی و دو دهه اخیر با مشکلات و معضلات پیچیده‌ای مواجه شده است؛ از فرسودگی ماشین‌آلات و کمبود مواد اولیه و نقدینگی تا رکود بازار و عقب‌ماندگی از دانش روز دنیا.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند در پایان تابستان، در برخی مناطق کشور قطعی برق بیش از یک روز در هفته همچنان وجود داشته که باعث کندی فعالیت تولید شده است. برخی نیز می‌گویند: پیمان‌سپاری ارزی و الزام نحوه رفع تعهد ارزی و قوانین مخل صادرات باعث شده تا صادرات کاهش یابد.

در راستای تکریم مشتریان و پاسخ‌گویی به نیاز بازار و با توجه به استقبال بالای مشتریان، ظرفیت فروش وانت آریسان دو افزایش یافت.

جشنواره مشترک بانک تجارت و همراه اول ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور آغاز شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت ماهانه 40 هزار فقره تسهیلات بازنشستگان در بانک رفاه خبر داد و گفت: در گذشته در هر ماه 40 هزار مراجعه برای پرداخت اقساط به شعب داشتیم، اما اکنون دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و پرداخت اقساط به صورت غیر حضوری ممکن شده است

چالش‌های صنعت چای بعد از قطره چکانی شدن ثبت سفارش‌ها و مشروط شدن واردات این کالا، به شدت افزایش یافته و تولیدکنندگان درباره تدوام روند فعلی هشدار می‌دهند.

شرکت ایران خودرو دیزل از آغاز سری جدید پیش‌فروش دو محصول ون وانا و پیکاپ دوکابین دیزلی فوتون از روز چهارشنبه 26 مهرماه 1402 خبر داد.

یک کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: در شش ماهه گذشته با سیاست هایی که توسط شورای رقابت اجرا شد، سهم بازار خودروسازان مونتاژ کار از زیر 10 درصد به 19 درصد رسیده و با توجه به این که خودروها را گران تر به بازار عرضه کرده‌اند، سهم ارزشی شان از بازار خودرو به 40 درصد رسیده که طبق اعلام رسمی شورای رقابت فقط 17 درصد از این سهم سودی است که نصیبشان شده است.