دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: طبق آخرین ویرایش مصوبه شورای اقتصاد مقرر شد مخازن گاز تاکسی‌های دوگانه سوز رایگان تعویض شود.

رئیس بانک اسپانیا اظهار کرد که در حال حاضر خطرات تورمی معتدل‌تر شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد: همکاری میان گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس ادامه خواهد یافت تا همچنان قابل پیش بینی بودن بازارهای نفت را تضمین کند.

ژاپن اعلام کرد که رهبری نشست وزرای دارایی گروه هفت را بر عهده خواهد گرفت.

قیمت نفت در بازار جهانی، از زمان آغاز درگیری میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی، افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما آیا قیمت نفت، این روند صعودی را حفظ خواهد کرد؟

شرکت صنایع غذایی آمریکایی پپسی کو با افزایش پیش‌بینی سود در سال 2023 قیمت‌ها را افزایش خواهد داد زیرا تقاضای ثابت افزایش می‌یابد.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم جزء 3 بند (ج) ماده 48 لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری دولتی به استثنای کالاهای اساسی یارانه‌ای و کالاها و خدمات انحصاری و عمومی ممنوع شود را تصویب کردند.

علی آبادی گفت: مردم نباید از دسترسی به خودروهای خارجی محروم شوند؛ معتقدم در بازار باید همه نوع خودرو وجود داشته باشد. در حوزه حمل و نقل به دنبال یک تحول جدی هستیم.

کارشناس انرژی به تابناک اقتصادی گفت: با توجه به ناترازی ای که در زمینه بنزین به وجود آمده است، چاره اندیشی برای حل این مشکل ضرورت دارد. خودروهای فرسوده که حجم زیادی از خودروهای کشور را تشکیل می‌دهند و مصرف بالایی دارند، در ایجاد این وضعیت تأثیرگذار بوده اند.

عضو کمیسیون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی در خصوص علت تمایل دستگاه‌ها به تایید محور بودن مجوزهایشان گفت: متاسفانه دستگاه ها تصور می‌کنند که اگر مجوزهایشان تأیید‌محور نباشد و به صورت ثبت‌محور توسط درگاه ملی مجوزهای کشور صادر شود، موجودیت آنها به خطر می‌افتد و دلیلی برای وجود خودشان نمی‌بینند

یک بانک صهیونیست‌ها اعلام کرد که درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی تاکنون 6.8 میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه ایجاد کرده است.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند بورس تهران سبزپوش به تعطیلات آخر هفته رفت، نگرانی سرمایه‌گذاران از اختلال در عرضه نفت، روسیه و عربستان درباره بازار نفت گفتگو کردند، افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم 2 هفته گذشته، کاهش ادامه دار ارزش پول صهیونیست‌ها را در بر دارد.