دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

درحالی‌که اخبار مربوط به احتکار خودروسازان از سوی برخی مقامات نظارتی تأیید شده است؛ تلاش‌های جدی از سوی برخی مسئولان برای صدور مجوز افزایش قیمت محصولات این شرکت‌ها ادامه دارد.

مراسم قرعه‌کشی چهل و سومین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه با حضور نظار قانونی و مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد.

اینکه در قانون پیش بینی شده است که قوانین موازی نمی‌توانند اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه را حذف کنند، این قانون را از گزند تصمیمات آنی و غیرکارشناسی در امان نگه می‌دارد. به این ترتیب، نوعی اطمینان خاطر در زمینه بهره مندی صنایع از تسهیلات این قانون به وجود آمده است.

«آبانک»، بانک دیجیتال بانک آینده است که تمامی خدمات این بانک مانند: سپرده، کارت بانکی، تسهیلات بانکی، چک، باشگاه مشتریان، ایران‌کارت و... را از طریق یک برنامه موبایل به‌صورت یکپارچه فراهم کرده است. این خدمات را تمامی افراد، حتی کسانی‌که مشتری بانک آینده نیستند هم می‌توانند استفاده کنند.

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن در سال 1394 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تحت مدیریت شرکت کارگزاری بانک آینده فعالیت خود را آغاز کرد.

بانک آینده در اجرای تکالیف قانونی مربوط به وام قرض‌الحسنه ازدواج و به‌منظور تسریع و تسهیل اعطای قرض‌الحسنه برای ازدواج جوانان، حداکثر همکاری را با متقاضیان این وام در دستور کار خود قرار داده است.

در حال‌حاضر، بانک آینده 7 میلیون مشتری دارد که این تعداد بیش از 8 درصد از کل جمعیت 85 میلیونی کشور را شامل می‌شود.

جشنواره سراسری بانک تجارت با شعار «جادوی کارتت رو فعال کن» از 22 مهرماه تا اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن انتقاد از انتشار برخی مطالب جهت‌دار و تخریبی در خبرگزاری‌های کشور، تاکید کرده ادعای احتکار که توسط برخی از این رسانه‌ها مطرح شده از سوی هیچ مرجع رسمی تایید نشده است.

بانک ملی ایران تعدادی از اموال مازاد خود را از طریق مزایده در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد ایران) به صورت نقد واقساط به فروش می رساند.

گروه بهمن که در بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز و قطعات وابسته حضور پیدا کرد.

حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، در گفتگو با تابناک بیان کرد: بر اساس یک حساب سرانگشتی مجموعه شرکت نفت حدود 200 میلیون دلار درآمد باید داشته باشد. درآمدی که حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گاز، ال پی جی، سی ان جی و مازوت انتظار می‌رود به دست آید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی احتکار خودرو توسط ایران خودرو با هدف اخذ مجوز افزایش قیمت را تکذیب کرد.

وزیر وقت صمت سال گذشته گفته بود: "واردات خودروهای اقتصادی به منظور دسترسی اقشار متوسط با درآمد کمتر جامعه و همچنین ارتقای کیفی صنعت خودروی کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت." حالا با رونمایی از قیمت شش خودروی وارداتی به صورت علی‌الحساب، ابهامات زیادی مطرح شده است.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، پیش بینی های جدید از قیمت طلا، پیش بینی بورس فردا 24 مهر 1402، افزایش سرمایه و مجمع جذاب این نمادهای مهم، نمادهایی با بیشترین افزایش قیمت!، دو نمادی که از صف فروش به صف خرید نشستند!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

چندی قبل رئیس سازمان حمایت گفته بود: تولید و توزیع لاستیک خودرو امسال نسبت به سال قبل کاهش 14 درصدی دارد و این بخش با مشکلاتی مواجه است و تبادل ارز در آن به سختی انجام می‌گیرد. افزایش قیمت لاستیک خودرو لزوما مشکل این صنعت را حل نمی‌کند، زیرا عرضه لاستیک به حد نیاز انجام نمی‌شود.