جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: خدمات دولتی برای آن دسته از صاحبان مجوز که تا 26 اردیبهشت مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت نکنند، به تدریج قطع می‌شود.

قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز مرکز مبادله با افزایش به 43 هزار و 896 تومان و نرخ یورو با افزایش به 46 هزار و 736 تومان رسید.

یک کارشناس اقتصادی توضیح داد: باید دارایی‌های غیرمولد مالیات بیشتری پرداخت کنند و در شرایطی که ریسک رکود سرمایه افزایش می‌یابد، احتمالاً صاحبان سرمایه به فکر می‌افتند سرمایه‌های خود را به بخش‌های مولد اقتصاد سوق دهند تا مالیات کمتری بپردازند.

تمدید قرارداد گاز عراق، از سرگیری سوآپ گاز با ترکمنستان و ساخت خط لوله صلح، همگی نشان دهنده تمرکز ایران به تقویت همکاری‌های انرژی با همسایگان خود است. ایران با تقویت روابط خود با کشور‌های همسایه، نه تنها جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار گاز منطقه‌ای تثبیت کرده است، بلکه زمینه را برای همکاری‌های آتی در این بخش فراهم کرده است.

فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.

با آغاز فرآیند ثبت‌نام، فرصت استخدام در خانواده اپراتور اول تلفن همراه و بیش از 50 موقعیت کارآموزی فراهم شد.

مدیرعامل شرکت ایسیکو گفت: برای ایجاد فرآیندهای کیفی، توسعه سیستم‌های کیفی، طرح نظارت سه سطحی و استانداردسازی ناوگان‌های حمل، در سال جاری هفت پروژه زیرساختی و 14 برنامه و پروژه توسعه اجرا می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید امروز در بازار طلای تهران با تداوم روند نزولی به کانال 42 میلیون تومان عقب‌نشینی کرد.

معاون بهره برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس از ثبت رکورد جدید تولید ماهانه بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) توسط این شرکت در فروردین ماه سال 1403 خبر داد.

رویداد تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در شهرک حمل و نقل کالای اهواز برگزار می‌شود.

در سال 1402 بیش از 72 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است و این امر منجر به جلوگیری از اتلاف 666 میلیون لیتر بنزین در طول یک سال شده است و این خبر را مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اعلام کرده است.

شرکت کرمان موتور از آغاز ثبت نام طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده شهر تهران با تاکسی برقی کرمان موتور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تفاهم این شرکت با بانک شهر در راستای توسعه صادرات و همکاری در زمینه تامین مالی ارزی با هدف واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز معادن مس خبر داد.

قیمت نفت پس از کاهشی که روز گذشته داشت، در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، اندکی بالا رفت.

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (23 آوریل) افزایش یافت اما به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد مناقشه گسترده‌تر در خاورمیانه، افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و کاهش تقاضای شمش به عنوان پناهگاه، نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای در جلسه قبل بود.

وزیر صمت از تصویب آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده خبر می‌دهد؛ اما از چرایی عدم ابلاغ آن، گلایه دارد. حال دستیار معاون اول رئیس جمهور می‌گوید: هیچ مصوبه، آیین‌نامه و دستورالعملی برای واردات خودروی کارکرده، منتظر ابلاغ از سوی دولت و معاون اول رئیس جمهور نیست.