جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند انتقاد رییس سازمان بورس از تصمیم سال گذشته بانک مرکزی، رشد بهای سکه در کانال 44، قیمت شمش طلای حراجی چقدر است؟، ارزش 2.32 تریلیون دلاری این بازار، واردات حدود 800 میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت و قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه 5 تهران را در بر دارد.

هر اسکناس دلار آمریکا و یورو امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در مرکز مبادله طلا و ارز ثابت ماند.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با یک میلیون و 407 هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، 44 میلیون و 600 هزار تومان شد.

با گذشت حدود یک ماه از سال جدید، سه اظهار نظر خودرویی از سوی مقام‌های مسئول در دولت سیزدهم، سوال مهمی را مطرح کرده است؛ اینکه دقیقا چه تعداد خودروی صفرکیلومتر وارد کشور شده است؟

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هجدهمین حراج شمش طلا با معامله 252 قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تقاضای جهانی به دلیل ضعف اقتصادی چین و احتمال رشد ذخایر آمریکا، کاهش یافت.

رئیس اتاق ایران در نامه‌های جداگانه به دفتر مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس، برنامه‌ریزی و همراهی برای مطابق سازی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات جهانی را خواستار شد.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است.

به دنبال اجرای اقدامات توسعه‌ای گسترده و تحول‌گرا در سال‌های اخیر، بانک رفاه کارگران برای دومین مرتبه پیاپی به عنوان دستگاه برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا (سمیکو) برگزار شد.

شرایط فروش اقساطی KMC T8، جک J4 و بک X3 در فروردین 1403 اعلام شد. کرمان موتور پیکاپ کی ام سی تی 8، سدان جک جی 4 و شاسی بلند بک ایکس 3 پرو را به بازار عرضه می‌کند.

با اعطای یارانه بنزین به نفر نه تنها عدالت در توزیع ثروت و همچنین الگوی مبتنی بر افزایش جمعیت حکمفرما خواهد شد، بلکه الگوهای مصرف انرژی را در جامعه نیز بهینه می کند. با اعطای سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها، خانوارها تشویق می شوند تا الگوهای مصرف انرژی خود را بهینه کنند که منجر به راندمان بیشتر، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق خواهد شد.