شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (23 آوریل) افزایش یافت اما به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد مناقشه گسترده‌تر در خاورمیانه، افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و کاهش تقاضای شمش به عنوان پناهگاه، نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای در جلسه قبل بود.

وزیر صمت از تصویب آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده خبر می‌دهد؛ اما از چرایی عدم ابلاغ آن، گلایه دارد. حال دستیار معاون اول رئیس جمهور می‌گوید: هیچ مصوبه، آیین‌نامه و دستورالعملی برای واردات خودروی کارکرده، منتظر ابلاغ از سوی دولت و معاون اول رئیس جمهور نیست.

نماینده اردبیل در مجلس تاکید کرد: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم سالانه کشور در فروردین امسال، برابر 38.8 درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از 34.7 درصد برای دهک اول، تا 40.1 درصد برای دهک دهم است.

خاندوزی گفت: با توجه به اینکه 10 درصد معامله امروز در فرابورس به شکل نقدی و 90 درصد اقساطی تعیین شد، تکلیف بخش نقدی امروز مشخص و درباره بخش اقساطی نیز مقرر شد هر 6 ماه یکبار توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت شود.

گروه خودروسازی سایپا اولین مرحله از فروش فوق العاده وانت سایپا 151 برای سال جاری را آغاز می‌کند.

رهبر انقلاب تأکید دارند "اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم. باید پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم."

همراه اول با اعلام بسته‌های متنوع و به‌صرفه ویژه حج تمتع 1403 به معرفی سرویس رومینگ خود در کشور عربستان پرداخت.

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اقدامات بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری و کاهش تصدی‌گری را گامی بلند در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

از 30 مهرماه خیلی از شرکت ها کالاهای اساسی را وارد و در بازارهای داخلی فروخته اند و منتظر تخصیص ارز هستند، از این تاریخ به بعد بسیاری از کالاها مشمول تخصیص ارز نشده اند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج گفت: تخصیص ارز محموله‌های برنج که از ابتدای شهریور تاکنون به گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده همچنان در انتظار تأیید وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی است.

بحران بدهی در جهان به وخیم‌ترین وضعیت خود طی چند دهه اخیر رسیده و صندوق بین‌المللی پول با در پیش گرفتن راهکاری جدید در تلاش است از تبدیل این بحران به فاجعه جلوگیری کند.

کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه 1403 به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.