پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 20 تیر ماه به 23.62 درصد رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تعطیلی یک هفته ای بازار طلای تهران بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) طبق سنوات گذشته خبر داد.

امروز قیمت طلا شیب نزولی را تجربه کرده است و به 2,409 (دو هزار و چهارصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.59 درصدی داشته است.

مهدی خطیبی در گفتگو با «تابناک» بیان داشت: نتوانستیم خودرو را از سبد ثروت خانوار خارج کنیم تا به یک کالای مصرفی تبدیل شود. به نمایندگی از فعالان صنعت خودرو به دولت و مجلس می‌گویم که از صنعت خودرو حمایت نکنید.

از تاریخ اول شهریور سال جاری پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال خودرو به عهده فروشنده است.

شاخص‌های مهم اقتصادی در آستانه تغییر دولت با روندی گاه منفی و گهگاه مثبت همراه است. از یک سو دلار در حوالی 60 هزار تومان و سکه در مرز 40 میلیون تومان است و از سوی دیگر حجم نقدینگی به بیش از 8 هزار همت رسیده است. هرچند نرخ بیکاری و تورم با روند نزولی به دولت پزشکیان رسیده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از رفع نقص شبکه برق رسانی و برقدار شدن تمام مناطق رشت خبر داد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور از رشد 8 درصدی مصرف برق در کشور خبر داد و گفت: میزان افزایش مصرف برق در کشور هم اکنون معادل 2 برابر مصرف برق استان خراسان رضوی است.

با آنکه قیمت خودرو حد فاصل برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست‌جمهوری روند صعودی به خود گرفت، اما پس از اعلام نتایج، همچون دیگر بازار‌ها نزولی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از شنبه هفته گذشته تاکنون قیمت‌ها 2درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری در بهار سال جاری با کاهش 0.5واحد درصدی نسبت به بهار سال گذشته به 7.7درصد رسیده است. می‌توان گفت که یکی از دلایل مهم بهبود نرخ بیکاری آن است که نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال هنوز به دوران پیش از کرونا بازنگشته است. به عبارت دیگر، شغل‌های ایجادشده پس از پاندمی کرونا با رشد جمعیت در سن کار متناسب نبوده و منجر به خروج تعداد قابل توجهی از افراد از جمعیت فعال شده است.

قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش 500 تومانی در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: اصناف بازار تهران از جمله صنف طلا و جواهر این بازار هر ساله طبق یک سنت دیرینه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفایش شش روز از دهه اول محرم را تعطیل است.

امروز قیمت دلار مبادله ای بالا رفته است و به 46,493 (چهل و شش هزار و چهارصد و نود و سه) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.07 درصدی داشته است.

امروز قیمت سکه امامی بالا رفت و قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا 18 عیار به 3,391,200 (سه میلیون و سیصد و نود و یک هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 2.08 درصدی داشته است.

در این گزارش قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار پنجشنبه 21 تیرماه سال 1304 را مشاهده می‌کنید.

امروز قیمت طلا روند افزایشی را دنبال کرد و ارزش هر اونس به 2,380 (دو هزار و سیصد و هشتاد) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.54 درصدی داشته است.