پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 59.34 میلیارد دلار است که 10.87 درصد کاهش داشته است.

این رویداد که از 25 جولای تا 27 جولای برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین کنفرانس‌های بیت کوین در جهان است. به غیر از ترامپ، رابرت اف کندی جونیور دیگر نامزد ریاست‌جمهوری نیز در آنجا سخنرانی خواهد کرد.

رصد بازار نشان میدهد که قیمت گوشت قرمز تغییری نکرده اما هر کیلو گرم گوشت مرغ بین 78 تا 85.800 تومان متغیر است.

دور کاهش قیمت خودرو در بازار کند شد؛ به طوری که اغلب خودروها طی 24 ساعت گذشته روند بدون تغییر قیمتی را گذراندند.

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: بخش عمده ای از لینک‌های اینترنت بین‌الملل که به دلیل قطعی فیبرنوری در خاک کشورهای همسایه دچار افت ترافیک شده بود در وضعیت نرمال قرار گرفت.

انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری ایران، امید را در دل سهامداران زنده کرد و بورس پس از مدت‌ها شاهد ورود سرمایه جدید بود.

قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش 500 تومانی در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. با وجود اینکه به نظر می‌رسید سیاست‌گذار قصد دارد با ارزپاشی از رکود محرم بهره بگیرد و دلار را در کف قیمت نگه دارد اما معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی ریتم کاهشی این اسکناس را مقطعی می‌دانند و معتقدند روند تقاضا بازار ارز را صعودی خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته برخلاف کاهش قیمت دلار در روند افزایشی قرار گرفت. روز چهارشنبه نخستین روز هفته جاری بود که قیمت در بازار طلا روند افزایشی گرفت و با رشد اونس جهانی طلا همراه شد. معامله‌گران زور دلار را برای شکل‌گیری ریتم نزولی بازار طلا کم می‌دانند.

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت در توزیع ترافیک اینترنت بین‌الملل از سایر مسیرها، افتی که در شبکه ارتباطی کشور دیده می شود به زودی برطرف خواهد شد.

در ادامه پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم، آغاز به کار کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای‌عالی بورس از تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت در خودروسازها خبر داد.

نرخ دلار در یک هفته اخیر بیش از سه هزار تومان کاهش داشته است و در این شرایط، خریداران ارز منتظر ادامه روند کاهشی نرخ‌ها هستند. هرچند در بازار طلا و سکه، به دلیل ایام محرم، خبری از تقاضا نیست و باعث شده تا چشم انداز قیمت‌ها کاهشی باشد.

همستر کامبت یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است که توانسته است توجه بسیاری از علاقمندان به ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند.

مدیرعامل کرمان موتور با اشاره به این که تولید انبوه خودروی برقی تمام ایرانی از دی ماه آغاز می شود، از برنامه ریزی برای تولید 125 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری و دستاورد جدید مرکز تحقیق و توسعه این شرکت خبر داد.

هیات مدیره شرکت تپسی با افزایش سرمایه دو هزار میلیارد تومانی از محل مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته موافقت کرد که این افزایش سرمایه نشان دهنده تمایل به سرمایه گذاری گروه گلرنگ در این حوزه است.

امروز قیمت سکه امامی به 39,900,000 (سی و نه میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است. قیمت طلا هم امروز در بازار بالا رفت.