چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

وزیر کشور از نیروهای فراجا که در اغتشاشات اخیر آسیب دیده و مجروح شده اند، عیادت کرد.

وزیر امور خارجه ایران، با بیان این که بصیرت ملت فهیم و بزرگ ایران را قدر می‌شناسیم، گفت: بی تردید دشمن ره بجایی نخواهد برد.

شماری از مصدومان در حادثه اغتشاش شهرستان آمل نسبت به روش اعتراض انتقاد کردند و گفتند: همواره شهروندان این شهر به دلایل مختلف در خیابان هراز آمل حضور دارند و اصلا ربطی به تجمع کننندگان نداشتند، موضوعی که سبب شد تا چوب حضور ناخواسته‌شان را بعضی از پسران و دختران بخورند.

دادستان مرکز استان مازندران از دستگیری چند عضو داعش و کومله در اغتشاشات اخیر در استان خبر داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که تعداد دیدارهای هیات روسی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل همه اشارات مربوط به انزوای مسکو را از بین برد.

علی مطهری، فعال سیاسی و نایب رئیس مجلس دهم در صفحه شخصی خود به اغتشاشات اخیر واکنش نشان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: همه دشمنان انقلاب امروز با همه اختلافات‌شان برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران یکپارچه شده‌اند.

امیری فر در واکنش به اینکه احمدی‌نژاد ردیف بودجه جدا برای گشت ارشاد در نظر گرفته بود گفت: خیر هر رئیس جمهور منابع مالی در اختیار دارد که احمدی‌نژاد از طریق همان منابع به گشت ارشاد کمک و از آن دفاع می‌کرد اما حالا با گذر زمان برای دیده شدن حرف خود را عوض کرد.

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای در واکنش به حوادث روزهای اخیر تصریح کرد: پیگیری مطالبات و خواسته‌ها حتی اگر به‌حق باشد، آنگاه که با ابزار خشونت، تخریب و وحشت‌پراکنی عمومی صورت بگیرد خلاف عقل و قانون خواهد بود و در پرتوی انگیزه و هدف توجیه نمی‌شود.

اداره‌کل اطلاعات سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از دستگیری تعدادی از عناصری که قصد تخریب اماکن عمومی و اموال مردم در زاهدان را داشتند خبر داد.

در بیانیه فرمانده‌هان سپاه پاسداران آمده است: وظیفه می‌دانیم سپاس صمیمانه خود از بیانات جنابعالی به‌ویژه موضوع مطالبه عادلانه در پرونده ترور ناجوانمردانه برادر و همرزم شهیدمان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس را اعلام داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشد. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین پایتخت اتریش می‌شود.

پس از درگذشت «مهسا امینی»، فرصتی ایجاد شد که برخی منتقدان به گشت ارشاد مطالبه خود را دوباره مطرح کنند اما این مطالبات با حضور و سوءاستفاده برخی آشوبگران به انحراف کشیده شد و حوادثی را رقم زد که دیگر نمی‌شد نام آن را اعتراض یا انتقاد گذاشت.

وزیر کشور در تشریح آخرین وضعیت پرونده مرحوم مهسا امینی و حوادث پس از آن، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، توطئه‌های بزرگی را با اقتدار پشت سر گذاشته است، گفت: دشمنان با حمایت از اغتشاشگران دچار محاسبات غلط شده‌اند.

رییس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی از دانش‌آموزان پرسید که شاخص‌های مدرسه خوب از دید آنان کدام است؟